تاكيد مسئولان قضايي و انتظامي گلستان/ برخورد قانوني با كساني كه چوب لاي چرخ اقتصاد مي گذارند

گرگان - ايرنا- رييس دادگستري كل گلستان گفت: كساني كه چوب لاي چرخ اقتصاد گذاشته و بستر نارضايتي مردم را فراهم مي كنند در انتظار برخورد قانوني و بدون تعارف دستگاه قضايي و نيروي انتظامي باشند.

به گزارش روزيكشنبه ايرنا از دادگستري هادي هاشميان در نشست هم انديشي مسئولان قضايي و انتظامي گلستان اظهار كرد: براساس آمار با وجود كاهش آمار محكومين جرائم مختلف در استان، جرم هاي مالي امسال 17 درصد افزايش يافته است كه نشان مي دهد در بخش اقتصاد دچار مشكل هستيم.
وي ازهمه مسئولان اجتماعي و اقتصادي استان خواست كه براي رونق توليد، سرمايه گذاري و كاهش جرم در اين حوزه كمك كنند.
هاشميان همچنين نقض حقوق شهروندي را خط قرمز دستگاه قضايي استان دانست و گفت: دستگاه قضايي و انتظامي بايد در التزام به قانون پيشگام باشند و برخورد با مردم براساس رعايت حقوق شهروندي و آيين دادرسي انجام شود.
رييس دادگستري كل گلستان؛ برخي دستگاه هاي فرهنگي را هم كم كار بيان كرد و افزود: متاسفانه تصور غلطي بين برخي مردم و مديران و مسئولان دستگاهها ايجاد شده است كه در حوزه جرائم و پيشگيري، دستگاه قضايي و انتظامي نوك پيكان هستند در حالي كه اين دو نهاد در انتهاي مسير پيشگيري يعني برخورد با جرائم و مجرمان قرار دارند.
وي با تاكيد بر اينكه بسياري از دستگاهها و حتي شهروندان با از بين بردن بسترهاي وقوع جرم درخط مقدم پيشگيري از آن هستند ، اضافه كرد: براي مثال در برخي شهرداري‌هاي استان پاركينگ‌ را بدون در نظر گرفتن نياز ساختمان، به ديگر مجموعه‌هاي مسكوني و تجاري مي‌فروشند كه اين كار سبب مي ‌شود برخي از ساكنان ،خودروي خود را در كوچه و خيابان پارك كنند كه زمينه را براي سرقت فراهم مي كند.
فرمانده انتظامي گلستان نيز از تعامل دستگاه قضايي با نيروي انتظامي قدر داني كرد و گفت: بررسي راهكارهاي تسهيل ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشكلات از اهداف برگزاري اين نشست است.
سردار علي اكبر جاويدان اظهار كرد: تعامل خوب اين دو دستگاه باعث شد كه در ناآرامي هاي اخير، گلستان از استانهاي بدون مشكل باشد.
1648
تنظيم و انتشار: پري سالارنيا

سرخط اخبار استان‌ها