۳۰ دی ۱۳۹۶، ۸:۲۸
کد خبر: 82801231
T T
۰ نفر
معاون ثبت املاك كشور:طرح كاداستر اختلاف ها و دعاوی بر سراراضی را كاهش می دهد

بوشهر - ایرنا - معاون امور املاك و كاداستر سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: اجرای قانون طرح كاداستر(حدنگاری) باعث كاهش اختلاف ها و جلوگیری از طرح شكایت ها و دعاوی مرتبط با اراضی در محاكم قضایی می شود.

به گزارش ایرنا، حسین صعید زرندی جمعه شب در نشست بررسی مشكلات ثبتی اراضی شهرستان دیر استان بوشهر افزود: براساس نظر كارشناسان هم اكنون 60 درصد دعاوی در دستگاه قضایی با اختلافات اراضی ارتباط دارد كه طرح كاداستر می تواند به شكایت ها پایان دهد.
وی اضافه كرد: تمكین به قانون در ثبتی كردن اراضی نارضایتی مردم را كاهش می دهد و همه باید با همفكری در این زمینه تلاش كنیم.
معاون امور املاك و كاداستر سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اظهارداشت: مشكلات ثبتی در شهرستان دیر در بخش آبراه ها رابنیاد مسكن و راه و شهرسازی با همفكری و تعامل بین بخشی حل كنند.
نماینده مردم شهرستان های دیر، كنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس یك برنامه زمانی باید مشكلات ثبتی مردم در بخش بنیاد مسكن، آبراه ها و كشاورزی برطرف شود.
سكینه الماسی افزود: با توجه به اینكه شهرستان دیر نسبت به سایر شهرستان های جنوبی استان كم ترین مشكل ثبت اراضی را دارد این مشكلات با همفكری بین بخشی قابل حل است.
وی گفت: كندی اجرای طرح كاداستر در شهرستان دیر مشكل ثبتی ایجاد كرده و ساختمان كنونی ثبت اسناد و املاك دیر قدیمی است كه نیاز به احداث ساختمان جدید دارد و با رایزنی های صورت گرفته انجام خواهد شد.
فرماندار دیر اظهاركرد: ثبت اسناد و املاك تاثیرگذارترین اداره در شهرستان است كه ساختمان آن قدیمی و فرسوده و نیروی موجود در این اداره كافی نیست.
حمزه اعتماد افزود: شهرستان دیر با وسعت بیش از 2 هزار كیلومتر دارای پنج شهر و سه بخش و حدود70 روستاست كه نیاز است اداره ثبت اسناد و املاك با نیروی بیشتری به كار ثبتی بپردازند.
وی گفت: ثبت اراضی كشاورزی و برطرف شدن مشكلات ثبتی در آبراه ها و تك برگ شدن برخی از اراضی از خواسته ها و دغدغه های مردم این شهرستان است.
شهرستان دیر در فاصله 200 كیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها