۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82800774
T T
۰ نفر
امام جمعه قزوین:اخبار كذب در فضای مجازی سلاح دشمن در كارزار جنگ نرم است

قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نسبت به اهداف و توطئه های دشمن در فضای مجازی هشدار داد و گفت: اطلاعات بی اساس و كذب در این فضا از ترفندها و سلاح های دشمنان در كارزار جنگ نرم هستند كه با آنها باید با دقت و بصیرت برخورد كرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالكریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به انتشار برخی اخبار كذب و آمارهای نادرست در فضای مجازی از سوی دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی،افزود: در این فضا كه استفاده از آن به شدت گسترش یافته است باید به منابع انتشار اخبار اطلاعات توجه كنیم و دقت داشته باشیم خبرهای كذب و نادرست حربه و سلاح دشمن در میدان جنگ مجازی است .
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تلاش های دشمنان برای آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی،افزود: دشمن ابتدا با انواع ترفندها اعم از كودتا و جنگ تحمیلی به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بود اما با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی ملت ایران در این موارد با شكست روبرو شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تهدیدات دشمن در جبهه نرم، گفت: جنگ نرم دشمن را نیز باید با همان هوشیاری و بصیرت دوران دفاع مقدس خنثی كرد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری انتطار دارند در جنگ نرم نیز مجهز باشیم و دوباره طعم تلخ شكست را به دشمنان استكباری بچشانیم.
وی با بیان اینكه امروز دشمن حربه های خود را از مسیرهای دیگری پیگیری و به اجرا درمی آورد، ادامه داد: دشمنان ما بیكار ننشسته و امیدوارند با ایجاد یاس و نا امیدی در ملت ایران آنان را شكست دهند اما ملت ما همان طور كه در جنگ های مختلف دشمن را مایوس كرده اند اكنون نیز باید بصیرت خود را نشان دهند.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: برخی در داخل كه از تهدیدهای دشمنان واهمه دارند باید بدانند دشمن هر چه در توان داشته استفاده كرده تا به ما صدمه بزند اما موفق نشده و همواره شكست خورده است.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به انتصاب رییس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور گفت: ریاست این شورا به حجت الاسلام علی اكبری سپرده شده است كه امیدواریم با انتصاب وی، این مجموعه عظیم معنوی با شتاب و تحولات مثبتی در خدمت جامعه اسلامی ما باشد.
وی با بیان اینكه هم‌اكنون نماز جمعه در حدود 900 شهر و نقطه كشور برپا می شود،افزود: نماز جمعه حركتی عظیم، معنوی، بصیرتی و تقوایی به شمار می رود كه لازمه برگزاری آن این است كه امامان جمعه متقی و دین دار باشند و مردم نمازگزار هم با انضباطی ایمانی در نماز و خطبه های خطیب جمعه شركت كنند.
وی خاطرنشان كرد: نمازگزاران باید به خطبه های نماز جمعه با دقت گوش فرا دهند تا بهره لازم را از آن بگیرند.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی كه دقتی به سخنان ائمه جمعه ندارند، صحبت های سیاسی خطیب جمعه را جناحی تلقی می كنند در حالی كه ما اگر از زمین خواری و یا هر گناه دیگری سخن می گوییم فارغ از توجه به یك جناح خاص به دنبال نهی از این اعمال هستیم چرا كه وظیفه امامان جمعه این است كه دستورات خداوند را به مردم گوشزد كنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: انتقادات ما از مسایل مختلف ،جناحی نیست بلكه هدف ما هدایت جامعه به سمت قرآن و دین است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در ادامه فرا رسیدن ولادت حضرت زینب(س)را گرامی داشت و از ایشان به عنوان بانوی صبر و بردباری و الگوی بزرگ شجاعت برای بشریت یاد كرد.
وی همچنین با اظهار تاسف از درگذشت 32 تن از دریانوردان میهن اسلامی در سانحه كشتی نفتكش سانچی، این حادثه تلخ را به خانواده ها و بازماندگان این افراد و مردم ایران تسلیت گفت.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
۰ نفر