۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82800752
T T
۰ نفر
امام جمعه كرج:موفقیت هادرزمینه اشتغالزایی درالبرزبایداطلاع رسانی شود

كرج –ایرنا- نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه كرج با تقدیر از اقدامات استاندار البرز در زمینه اشتغالزایی در استان، گفت: باید با برگزاری نشست خبری موفقیت ها را در این خصوص اطلاع رسانی كرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته كرج افزود: دشمنان به ویژه استكبار جهانی به دنبال تغییر نظام اسلامی درایران هستند كه با استفاده از این فضا می خواهند تغییراتی در باورها ایجاد كرده و ارزش ها را از بین ببرند.
وی ادامه داد: دراین فضا دشمن افراد و شخصیت های مختلف دینی، اصول اخلاقی و عفت عمومی را لكه دار و مرزهای خانواده را از بین می برند. مدیریت دو سوم این فضای مسموم در اختیار سایر كشورها است.
وی اضافه كرد: دشمنان قصد تغییر فرهنگ ایرانی را دارند كه باید كنترل جدی دراین زمینه صورت گیرد.
امام جمعه كرج گفت: دراین شرایط باید سواد رسانه ای را در آحاد مردم بالا برد و نظارت بر فضای مذكور و بومی سازی داشت .
وی افزود:شورای عالی فضای مجازی سیاست هایی را باید اعلام كند و مجلس شورای اسلامی نیز باید با وضع قوانین لازم آن را مهار سازد.
امام جمعه كرج در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره كرد و ادامه داد: تاكید ایشان بر جنبش تولید علم بود و سرعت بخشی دراین زمینه لازم است .
تاكید بر كتابخوانی و ارائه طرح های ترویج این فرهنگ از دیگر موضوعاتی بودند كه امام جمعه كرج به آنها پرداخت.
وی در خصوص حادثه نفتكش سانچی و جان باختن تعدادی از خدمه آن با تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه گفت: با وقوع این حادثه بوق های تبلیغاتی دشمنان به راه افتاد.
خطیب جمعه كرج افزود: دشمنان از هر اتفاقی برعلیه نظام اسلامی استفاده می كنند و امروز خواسته مردم و خانواده های مصیبت دیده بررسی علل حادثه و رسیدگی به این موضوع است.
آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان كرد: بررسی علل قصور باید در فضایی آرام و در مسیر قانونی باشد به طوریكه اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان داده نشود.
وی با اشاره به سیزدهمین اجلاس بین المجالس اسلامی نیز گفت: دراین نشست مسائل مختلفی از جمله امكان شكست استكبار جهانی در جنگ نرم مورد توجه قرار گرفت و به مساله فلسطین توجه شد.
امام جمعه كرج افزود: بنابر فرمایشات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب دفاع از فلسطین وظیفه همه است، نباید تصور شود كه مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد.
وی ادامه داد: حزب الله لبنان و موفقیت هایی كه داشت باید مد نظر قرار گیرد و غزه موضوع مهمی است كه امروز رژیم غاصب به دنبال از كار انداختن گروه های مقاومت فلسطین است كه باید هوشیار بود.
آیت الله حسینی همدانی افزود: ایران اسلامی از فلسطین و مظلومان جهان حمایت می كند و دشمنان در تلاش هستند تا توسط ایادی خود در داخل كشور شعار دفاع از مردم از فلسطین و ارمان انقلاب اسلامی را از مردم بگیرند .
وی خاطرنشان كرد: امروز باید با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری دروغ های آمریكا در خصوص حقوق بشر و مبارزه با تروریستم را هرچه بیشتر مورد توجه قرارداد.
امام جمعه كرج با تبریك ولادت حضرت زینب كبری(ع) و روز پرستار ادامه داد: این شخصیت بزرگوار تاثیرات بسزایی در تبیین دین اسلام داشت شیعه و سنی از این شخصیت ویژه به بزرگی یاد می كنند.
وی افزود: این بانوی بزرگوار آثار كربلا را به روشنی بیان كرد و از راویان به حق شناخته شده كه با خطبه آتشین خود در محفل یزید به بیان حقایق و احكام دین پرداخت.
آیت الله حسینی همدانی تاكید كرد: باید مشكلات صنفی پرستاران حل شود چراكه این قشر جایگاه بالایی دارند و بیانات روشن و قابل تاملی دراین زمینه از رسول اكرم (ص) نقل شده است.
وی در بخشی از سخنان خود از طعنه زدن بعنوان یكی از آفات زبان نام برد و افزود: این آفت سبب آزرده خاطر شدن افراد می شود.
امام جمعه كرج گفت: از نظر اسلام طعنه عملی زشت محسوب می شود كه یكی از علائم منافقان به شمارمی رود.
وی خاطرنشان كرد: كسی كه اهل ایمان را به خاطر حق گویی مورد طعنه قرار دهد قطعا به نزاع با خدای تعالی می پردازد مگر حرف زدن حق علیه باطل باشد.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز اضافه كرد:از همه بدتر زبانی است كه مبتلا به نیش زدن به احكام دین می باشد ، بیماری این فرد بدخیم بوده كه در صورت بی توجهی به درمان مبتلا به كفر می شود.
8029/1535 خبرنگار: حكیمه كشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
۰ نفر