۲۸ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۰۴
کد خبر: 82800451
T T
۰ نفر
اجازه دهيم بخش خصوصي در اقتصاد استان عرض اندام كند

سنندج – ايرنا – استاندار كردستان گفت: اجازه دهيم بخش خصوصي در اقتصاد استان عرض اندام كند؛ چرا كه بخشي از بيكاري كردستان به عدم حضور سرمايه گذاران در بخش هاي مختلف بر مي گردد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهمن مرادنيا شامگاه پنجشنه در جلسه شوراي اداري شهرستان بيجار با بيان اينكه مشكل امنيتي در استان و بيجار وجود ندارد افزود: سرمايه گذار امنيتش با مردم است بنابراين نبايد بحث امنيتي را بهانه اي براي عدم سرمايه گذاري قرار داد.
وي اظهار كرد: از شعار بيرون آمده و براساس پتانسيل هاي موجود دست به دست هم دهيم و با كمك بخش خصوصي براي ارتقا و توسعه اقتصادي استان گام برداريم.
استاندار كردستان گفت: اين استان مي تواند به قطب توليد پروتئين كشور تبديل شود و شهرستان بيجار هم از اين امر مستثني نيست.
مرادنيا ادامه داد: تلاش مي كنيم از محل اعتبارات توازن منطقه اي، توليد گوشت قرمز را در كردستان رونق دهيم.
وي بر ورود جدي دامداران و مديران جهاد كشاورزي در اين عرصه تاكيد كرد و گفت: درآمد را بايد در روستاها ايجاد كنيم؛ چراكه ماندگاري روستاييان با توسعه دامداري ميسر است.
وي با بيان اينكه با مهاجرت مشكلات رفع نمي شود ادامه داد: رفع مشكلات مستلزم همدلي و همراهي مردم و مسئولان است؛ ضمن آنكه مديران بايد در اين راه گام جدي بردارند.
استاندار كردستان در بخش ديگري از سخنان خود بر منتفي بودن انتقال آب سد تلوار بيجار به استان هاي همدان و زنجان تاكيد كرد و ادامه داد: اميدواريم با انتقال آب از سد سيازاغ، مشكل آب شرب بيجار و روستاهاي اطراف اين سد را رفع كنيم.
مرادنيا از پيگيري مشكل صنعت و فولاد شهرستان بيجار خبر داد و يادآور شد: اميداريم در آينده اي نزديك خبرهاي خوبي در زمينه صنعت پتروشيمي و رفع مشكلات صنعت فولاد در اين شهرستان به مردم بدهيم.
پيگيري احداث راه آهن بيجار، تلاش براي افتتاح جاده بيجار به زنجان و همدان در سال 97، تلاش براي ايجاد زيرساخت هاي پل تاريخي صلوات آباد به صورت رايگان و صدور مجوز پروانه بهره برداري 250 حلقه چاه آب به كشاورزان، از ديگر محورهاي سخنان استاندار كردستان بود.

** مشكل ما عدم اجرايي شدن قانون است
نماينده مردم شهرستان بيجار در شوراي اسلامي نيز در اين جلسه عدم اجرايي شدن قانون را از جمله مشكلات كشور خواند و گفت: همواره در اجرايي شدن قانون مشكل داريم و اين موضوع در كردستان پررنگ تر است.
حمدالله كريمي افزود: كردستان تنها استاني است كه در سال 95 در بحث افزايش اعتبارات در سطح ملي هيچ اعتباري عايدش نشد.
وي با بيان اينكه كشور ما ثروتمند است ادامه داد: اگر در بحث درآمدها و مديريت منابع و مصارف قانونمند حركت كنيم، بسياري از مشكلات رفع خواهد شد.
وي به بودجه يك ميليارد ريالي دولت براي آغاز به كار راه آهن بيجار همدان اشاره و آن را بسيار ناچيز دانست و اظهار كرد: براي هر كيلومتر ريل گذاري 40 ميليارد بودجه لازم است ضمن اينكه طول اين ريل گذاري 250 كيلومتر است.
امام جمعه بيجار هم در اين جلسه مشكل اصلي اين شهرستان را بيكاري ذكر كرد و گفت: بيكاري ريشه همه فسادها است بنابراين انتظار داريم مديران استان در راستاي رفع اين مشكل تلاش خود را به كار گيرند.
حجت الاسلام علي مرادي نگراني مردم از بيكاري و گراني را به حق دانست و افزود: مردم بيجار با حضور پرشور خود در تمامي صحنه ها وفاداري خود را به نظام و انقلاب ثابت كرده اند پس نياز است ارزش اين خطه را دانسته و در جهت رفع مشكلات معيشتي آنان تلاش كرد.
استاندار كردستان امروز پنجشنبه در سفري يك روزه به شهرستان بيجار ضمن كلنگ زني و بازديد از چند طرح در نشست با نمايندگان اصناف و سرمايه گذاران شركت كرد.
مرادنيا همچنين با مردم بيجار از نزديك ديدار و در جريان مشكلات و دغدغه هاي آنان قرار گرفت. شهرستان بيجار با 89 هزار و 162 نفر جمعيت در شمال شرق استان كردستان قرار دارد.
خبرنگار: وريا كرمي** انتشار: اميد بهمني
7355/6108

سرخط اخبار استان‌ها