۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 82799374
T T
۰ نفر
شخصیت مثبت هاشمی رفسنجانی از او فردی ماندگار در میان مردم ساخته است

ساری – ایرنا – رئیس شورای شهر تهران ، گفت : شخصیت مثبت و خیراندیش آیت الله هاشمی رفسنجانی از او فردی ماندگار در میان مردم ساخته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در نخستین سالگرد ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام كه در مسجد حجتیه صبوری شهرستان قائمشهر برگزار شد به شخصیت مثبت و خیراندیش ایشان اشاره كرد و گفت كه ایشان همدلی به مردم ، اعتماد كردن به دیگران ، مورد اعتماد واقع شدن ، انعطاف پذیری در بعد خدمات اجتماعی بدون ریا را سرلوحه كار خود قرار داده است .
وی با بیان اینكه این خصلت ها است كه ایشان را در میان مردم فردی شكوفا معرفی كرده است ، گفت كه همچنین روانشناسان هاشمی را فرا شكوفا در میان جامعه معرفی كرده اند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینكه ایشان یكی از یاران نزدیك امام راحل و از معتمدترین ایشان بوده است ، افزود : هاشمی رفسنجانی فرد مورد اعتماد بنیانگذار انقلاب اسلامی و امام خامنه ایی بوده است .
محسن هاشمی با بیان اینكه آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از هفت بار به زندان افتاده است ، افزود : آخرین زندان ایشان مربوط به سال 1354 تا 1357 بوده است كه سه ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد و برای تثبیت انقلاب فعالیت های مهمی انجام داده است .
فرزند هاشمی رفسنجانی تاكید كرد : پدرم مسئولیت شورای انقلاب ، سرپرستی وزارت كشور و ریاست مجلس را برعهده گرفت و در این دوران فرماندهی جنگ را برعهده می گیرد و به امام و امت كمك شایانی می كند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینكه ایشان در اوج جنگ و در سال 63 در خطبه ، ساخت مترو را مطرح می كند، افزود : طرح مترو در سال 65 آغاز شد كه امروزه شاهد فعالیت هفت خط مترو در تهران هستیم .
وی گفت كه اگر خط مترو درست تجهیز شود می توان بیش از هفت میلیون نفر در روز را سرویس داد تا آلودگی در كلان شهرها را كمتر كند.
آیت الله اكبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اكبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود .
وی یكشنبه 19 دی 1395 در پی سكته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در 82 سالگی درگذشت .
در 21 دی 1395، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیكر او نماز اقامه كردند و پس از تشییع با شكوه مردمی در حرم امام خمینی(ره) به خاك سپرده شد .
خبرنگار : مونا معینی كوچكسرائی **انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7334/1899

سرخط اخبار استان‌ها