۲۷ دی ۱۳۹۶، ۹:۵۵
کد خبر: 82798607
T T
۰ نفر
مخالف خواني با ساز سياه نمايي و ياس پراكني - حسن معظمي*

نياز جوانان به اشتغال، مسكن و ازدواج، رويكرد - شعار اين روزهاي رسانه -مطبوعه هاي مخالف خوان دولت منتخب ملت است كه از ابتداي انتخاب روحاني به عنوان رئيس جمهوري در دولت يازدهم ساز مخالفت كور كوك كردند و تاكنون نيز ادامه دارد.

شعارهايي كه در ايام دولت هاي نهم و دهم به دست فراموشي و به تعبيري در بايگاني ذهني منتقدان امروز و هواداران سينه چاك ديروز سپرده شدو به رغم درآمد افسانه اي دولت هاي يادشده به مدد منحني صعودي قيمت نفت به رفتارهاي عام پسندانه بسنده شد.
در آن ايام هيچ يك از منتقدان امروز اين پرسش را از دولتمردان وقت كه وعده- شعار آوردن پول نفت در سفره مردم را سر دادند و خود را فاتح انتخابات ناميدند، نپرسيدند و هيچ گاه روند اجراي اين شعار را پيگيري و پي جويي نكردند.
نپرسيدند كه چگونه پول نفت به عنوان سرمايه ملي قرار است در سفره مردم قرار گيرد و يا اينكه چگونه اين درآمد صرف آباداني و پيشرفت كشور شود و اينكه چه برنامه اي براي اجراي اين وعده در دستور كار دولتمردان وقت قرار دارد؟
اكنون رسانه - مطبوعات خاموش ديروز صدا بلند كرده اند و از زمين و زمان براي پاك كردن صورت مساله كه همان چشم بستن بر روي خطاهاي ديروز همفكر هاي خويش بوده طلبكارند. فرار به جلو با سياه نمايي مستمر و پاشيدن بذر نااميدي در جامعه و برجسته سازي مطالبات در سال هاي اخير به بهاي ذبح منافع ملي و به خطر انداختن امنيت ملي.
اين رسانه ها با بي توجهي آگاهانه به موارد بالا ، با ترجمه فرضي - ذهني از برجام، فارغ ازاينكه قبول آن از سوي نظام و با تائيد عالي ترين اركان كشور صورت گرفته ، مطالبه سازي از مفاد آن بدون ارتباط با روح اين توافق را در دستور كار دارند.
جالب اينكه اين قبيل رسانه - مطبوعات با بهره گيري از اموال عمومي و ارتزاق از بودجه كشور چهره منتقد به خود گرفته و هر فرد و نهادي را كه گروه و جناج آنها سيبل كند، هدف قرار مي دهند و به عقيده صاحب نظران از حاشيه امنيت بالايي نيز برخوردارند.
مساله درست كردن از همه چيز براي دولت و مجلس در اين سالها براي اين طيف اقليت فكري كه از عقبه قوي رسانه اي - مطبوعاتي برخوردارند فارغ از برجام كه حكايت روزانه اين جريان شده هر اتفاقي دستمايه حكايت مي شود.زلزله، سيل، آيات و روايات، بنگاههاي اقتصادي ، موسسه هاي اعتباري كه در زمان دولت مورد وثوقشان راه اندازي و رشد قارچ گونه كرده و... خلاصه همه چيز در فيلم اين عده جاي داشته و هيچ ژانري را اين جريان براي كارگرداني رد نمي كند.
وزير اطلاعات بتازگي و پس از اغتشاشات اخير، دامن زدن به نارضايتي ها را شيوه دشمنان دانست و گفت: بايد از بازي كردن در پازل دشمن پرهيز كرد چراكه ممكن است دامن زدن به نارضايتي ها در درون نظام، موجب بروز مجدد حوادث و ناآرامي ها شود.
علوي يادآور شد: دشمنان درصدد فعال كردن گسل هاي اجتماعي در جامعه ما هستند و بايد عوامل نارضايتي ها را به عنوان آسيب اجتماعي واكاوي كنيم تا به تهديد بالقوه منجر نشود.
بازي در زمين دشمن هشداري كه در اين سال ها همواره از زبان مسوولان در رده هاي مختلف شنيده و مطالبه سازي كاذب با رنگ بوي سياسي و جناحي از آن نهي شده است، اما اين هشدارها همواره از سوي مطبوعات و رسانه هايي رعايت شده كه مشي خود را مبتني بر حرفه اي گري و پرداخت مناسب به مطالبات به حق اجتماعي و ارائه راهكارهاي واقع بينانه براي علاج صورت گرفته و رسانه - مطبوعات ناراحت و عصباني هيچ گاه گوشي براي شنيدن نداشته و همواره بر طبل سياه نمايي كوبيدند.
حكايت سازي از بودجه كه دولت همواره بر ارائه شفاف آن به منظور نقد افكار عمومي اصرار داشته و دارد، خود داستاني است كه در اين مقال نمي گنجد.داستان سرايي براي قرار دادن نهادهاي ارزشي در مقابل دولت، قيمت گذاري كاذب روي بنزين و حامل هاي انرژي و در نهايت ارائه ارقام خيالي - نجومي از ديگر شاهكارهايي است كه در روزها و ماههاي اخير همواره در صفحات سياه و سفيد اين قبيل رسانه - مطبوعات نقش بسته است.
به اعتقاد صاحبنظران، اكنون كه كشور در شرايط بسيار حساس از منظر داخلي و بين المللي قرار دارد، انسجام داخلي و وحدت با لحاظ كردن منافع و امنيت ملي و توجه مضاعف به نيازهاي جامعه و مطالبات عمومي فارغ از نگاه سياسي - جناحي ضروري است.
نيازي كه خط كشي حق و باطل ميان گروههاي حاضر در گردونه سياسي را بر نمي تابد و هيچ يك را بر ديگري برتري نمي دهد.برتري از آن ايران و ايراني است.
حاشيه نرويم نياز جوانان اشتغال، مسكن و ازدواج است اما نه با ساز مخالف خواني، سياسي كاري و ياس پراكني.
----------------------------------------------------------------------------------------
*كارشناس رسانه
۰ نفر