امضای دفتر یابود جان باختگان نفتكش سانچی در سفارت ایران در نیوزیلند؛ادای احترام آتش نشانی ولینگتون

كوالالامپور- ایرنا- تعدادی از روسای نمایندگی های سیاسی و سفیران مقیم نیوزیلند با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون دفتر یادبود جان باختگان سانحه انفجار كشتی سانچی را امضا كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نماینده آتش نشانی ولینگتون نیز با حضور در سفارت ایران به نشانه إبراز همدردی با خانواده های جان باختگان و ادای احترام دسته گلی را اهدا كرد.
بر اثر برخورد كشتی چینی حامل گندم با نفتكش ایرانی در سواحل شانگهای در 16 دیماه، 30 نفر دریانورد ایرانی به همراه دو تبعه بنگلادشی بر اثر آتش سوزی و غرق شدن نفتكش جان باختند.نفتكش ایرانی روز یكشنبه 24 دیماه به طور كامل در دریای چین غرق شد.
یاد قربانیان سانحه دلخراش نفتكش ایرانی سانچی در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در كشورهای مختلف جهان گرامی داشته شده و پرچم كشورمان در این سفارتخانه ها به حالت نیمه افراشته درآمد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی، رایزنی فرهنگی و رایزنی علمی ایران در شرق آسیا نیز باصدور اطلاعیه های جداگانه ای سانحه ناگوار و دلخراش آتش سوزی كشتی نفتكش سانچی را در سواحل شرقی چین كه موجب درگذشت شهادت گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتكش آن شد،تسلیت گفتند.
آساق **159**انتشار: مریم شفیعی

سرخط اخبار جهان