۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82797527
T T
۰ نفر
رئیس مجلس لبنان: دیپلماسی ایران در برجام بردیوانگی آمریكا پیروز شده است

تهران- ایرنا- ' نبیه بری' رئیس پارلمان لبنان كه برای شركت در سیزدهمین كنفرانس بین المجالس كشورهای اسلامی در تهران حضور دارد تاكید كرد كه در موضوع توافق هسته ای و برجام، دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بر دیوانگی و پریشانی آمریكا پیروز شده است.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد: نبیه بری روز گذشته (دوشنبه) در بدو ورود به ایران برای شركت در نشست كمیته های اجرایی و تخصصی كنفرانس بین المجالس گفت: فرصت را غنیمت می دانم و پیروزی دیپلماسی ایران در موضوع توافق هسته ای با وجود عناد، دیوانگی و سركشی آمریكا وهمچنین پیروزی بر فتنه ها را به رهبر انقلاب اسلامی، ملت ایران ومجلس شورای اسلامی تبریك می گویم.
وی همچنین ضایعه درگذشت شماری از خدمه و كاركنان نفتكش ایرانی (سانچی) در شرق چین را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.
نبیه بری ضمن قدردانی از 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای دعوت از وی برای شركت در این كنفرانس ابراز امیدورای كرد كه این نشست عظیم و جامع، سدی در برابر دشمنان به خصوص در موضوع قدس شریف باشد.
رئیس پارلمان لبنان افزود: امیدواریم كه در این نشست در مورد قدس شریف كه از مسایل مهم فلسطینی، عربی و اسلامی است و در معرض تهدید قرار گرفته است اقدامی عملی صورت گیرد.
وی تاكید كرد: ما می توانیم علاوه بر تصمیمات و توصیه هایی كه طبق معمول در این نشست ها صورت می گیرد آنها را اجرایی كنیم.
براساس برنامه ارائه شده از سوی دبیرخانه سیزدهمین كنفرانس مجالس كشور‌های عضو سازمان همكاری‌های اسلامی نمایندگان پارلمان‌های 41 كشور از آسیا و آفریقا در این اجلاس حضور دارند كه شامل 12 رئیس مجلس و 9 نائب رئیس مجلس و نیز رئیسان هیات ‌های شركت كننده و همچنین نمایندگانی از روسیه خواهد بود.
در این نشست رئیسان مجالس مالی، كامرون، افغانستان، گینه بیسائو، عمان، سنگال، الجزایر، تركیه، لبنان، پاكستان، عراق و موریتانی حضور دارند.
همچنین نواب رئیسان مجالس كشور‌های بوركینافاسو، گینه، چاد، نیجر، سودان، اردن، مغرب، مالزی و موزامبیك نیز از اعضای شركت كننده در كنفرانس هستند.
خاورم**9366** 1049
مترجم:صغری رحیمی/انتشار دهنده: مریم كاظمی
۰ نفر