اقدام ترامپ در تحریم 14 فرد و نهاد را محكوم می كنیم/ كمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه فوق العاده تشكیل می دهد

تهران - ایرنا - نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محكوم كردن اقدام ترامپ در قرار دادن نام 14 فرد و نهاد در لیست جدید تحریم ها علیه ایران گفت: كمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه فوق العاده تشكیل خواهد داد و این موضوع را بررسی می كند.

كمال دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام ترامپ را محكوم می كنند، قطعا در قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به این موضوع توجه ویژه خواهد شد و مجلس ایران اقدام متقابل انجام خواهد داد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریكا شب گذشته پس از تمدید تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران و همزمان با تحریم 14 فرد و نهاد جدید، 4 شرط برای امضای هر قانونی كه كنگره در رابطه با برجام وضع می كند، تعیین كرد.
نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره افزود: قطعا وزارت امور خارجه در گزارش سه ماهه ای كه قرار است در مورد برجام به كمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه كند این موارد را لحاظ می كند و ما در كمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گزارش شش ماهه این موارد را لحاظ خواهیم كرد.
نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه فریبكاری آمریكا و ترامپ همواره برای ایرانی ها روشن بوده است ، اظهار داشت: اقدام ترامپ در گذاشتن شرط و شروط و همچنین اعمال تحریم های جدید در حقیقت نقض آشكار مفاد برجام است و آنان با این اقدامشان نشان دادند كه هیچ حسن نیتی ندارند.
نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: البته ترامپ را همه می شناسند و می دانند كه وی هیچ گاه به تعهدات و قوانین پایبند نبوده است، این موضوع را می توان در نقض توافق نامه پاریس از سوی آمریكا نیز مشاهده كرد.
دهقانی فیروزآبادی تصریح كرد: ما بر تعهدات بین المللی خود در برجام پایبند هستیم ولی این پایبندی به تعهدات تا زمانی خواهد بود كه آمریكا موارد برجام را نقض نكند اگر این اقدام از سوی آمریكا صورت گیرد ایران طور دیگری اقدام خواهد كرد.
به گزارش ایرنا، ترامپ رئیس جمهوری آمریكا شب گذشته پس از تمدید تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران و همزمان با تحریم 14 فرد و نهاد جدید، 4 شرط برای امضای هر قانونی كه كنگره در رابطه با برجام وضع می كند، تعیین كرد.
صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، مرتضی رضوی ، رییس شركت ارتباطات موج سبز و فناموج( گروه صنعت دفاعی دریایی ایران و سپاه)، غلامرضا ضیایی، مدیر زندان رجایی‌شهر، یوهوآ شی‌ و ژو یوئه ‌چان از چین، شركت سرامیك بوچو آنگ مستقر در شانگهای ، شركت‌ ارتباطاتی گرین ویو مستقر در كوالامپور، صنایع هواپیمایی ایران، شركت تجدید و پشتیبانی هلیكوپتر ایران، سازمان دفاع سایبری و نرم افزاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مركز ملی فضای سایبری،شركت پردازان سیستم نماد آرمان، زندان رجایی‌شهر ، شورای عالی فضای مجازی، افراد و نهادهایی هستند كه در لیست تحریم جدید ترامپ قرار گرفتند.
در این راستا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واكنش به این اقدام ترامپ در توییتی نوشت: سیاست ترامپ و بیانیه امروز وی تلاش‌های مذبوحانه ای برای خدشه دار كردن یك توافق محكم چندجانبه است كه همزمان بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آن توافق را نیز به شكل مغرضانه‌ای نقض می‌نماید.
وی افزود: برجام قابل مذاكره مجدد نیست: بجای تكرار لفاظی‌های كهنه، آمریكا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل كند.
وزارت امور خارجه نیز در بیانیه ای در واكنش به این اقدام ترامپ آورده است: اقدام خصمانه و غیرقانونی رژیم ترامپ در قرار دادن نام حضرت آیت الله آملی_لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در فهرست به اصطلاح تحریم های جدید آمریكا از تمامی خطوط_قرمز رفتاری در جامعه بین المللی عبور كرده و اقدامی خلاف اصول آمره حقوق بین‌الملل و نقض تعهدات دوجانبه و بین المللی ایالات متحده است كه حتما با واكنش جدی جمهوری اسلامی پاسخ داده خواهد شد و مسئولیت تمامی تبعات این اقدام خصمانه بعهده دولت ایالات متحده خواهد بود.
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
انتشار: كتایون لامع زاده
۰ نفر