۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82794163
T T
۰ نفر
سفیر ایران:سفر گردشگران اسپانیایی به ایران، نشانه ناكامی ایران هراسی است

مادرید- ایرنا- «محمدحسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید، افزایش سفر گردشگران اسپانیایی رابه ایران نشانه ناكامی هجمه های ایران هراسی قلمداد كرد.

فدایی فرد امروز (شنبه) در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مادرید با اشاره به حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری موسوم به 'فیتور' كه بین 27 دیماه تا اول بهمن در مادرید برگزار می شود، افزود: «علی‌ اصغر مونسان» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بِدین مناسبت به اسپانیا سفر می كند و ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فیتور و بازدید از دستاوردهای سایر شركت كنندگان، با مقامات اسپانیایی و برخی از همتایانشان از دیگر كشورها در مورد راه های گسترش همكاری ها در زمینه صنعت گردشگری شامل مبادله گردشگر، احداث هتل و اقامتگاه های تفریحی و گردشگری و سایر حوزه های فرهنگی و میراثی گفتگو می نماید.
سفیر ایران گفت كه دیدار با اتحادیه هتل داران و توراپراتورهای اسپانیایی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای رئیس سازمان میراث فرهنگی است.
به گفته فدایی فرد، غرفه ایران هر ساله از پربازدید كننده ترین غرفه ها برای بازدیدكنندگان و فعالان صنعت گردشگری است و شركت كنندگان ایرانی آخرین پیشرفت ها و نوآوری ها همراه با ظرفیت های همكاری را با طرف های خارجی مبادله می كنند و امسال نیز با همت سازمان میراث فرهنگی و همچنین كانون جهانگردی و اتومبیل رانی 23 شركت گردشگری ایرانی در فضا و محلی مناسب از نمایشگاه مادرید حضوری نمایان دارند.
وی با اشاره به نقش روزافزون گردشگری در اقتصاد جهانی و رشد اقتصادی كشورها و جایگاه بی بدیل آن در تقویت شناخت و دوستی بین ملت ها، اسپانیا را كشوری دارای تجارب فراوان و ظرفیت و توان بسیار بالا برای همكاری با ایران در حوزه های مختلف صنعت گردشگری و نمایشگاه فیتور را به عنوان فرصتی استثنائی برای ارتباط با دست اندركاران بخش گردشگری جهان اعم از سرمایه گذاران و هتل داران و شركت های تورگردان دانست.
فدایی فرد افزود جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد با سرمایه گذاری در بخش هتل سازی و گردشگری زمینه را برای جذب سالانه 20 میلیون گردشگر خارجی تا سال 2025 فراهم كند كه فرصتی عظیم برای حضور شركت های اسپانیایی در بازار ایران به عنوان كشوری با مزایای فراوان برای سرمایه گذاری و با آینده ای بسیار روشن بویژه برای بخش گردشگری به شمار می رود.
وی تصریح كرد: ایران به عنوان كشوری با تاریخی هفت هزار ساله دارای بیش از یك میلیون اثر تاریخی است و یكی از پرجاذبه ترین مقاصد گردشگری فرهنگی در دنیاست و مسلما ظرفیت تبدیل بخش گردشگری به یكی از اركان مهم تولید ثروت و اشتغال در كشور را دارد، همانگونه كه در اسپانیا 15 درصد اشتغال و بیش از 13 درصد درآمد كشور را به خود اختصاص داده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند فزاینده تبادل گردشگر بین ایران و اسپانیا و دو برابر شدن سفر گردشگران اسپانیا به ایران به خصوص بعد از تسهیلات صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین تهران و بارسلون، ابراز رضایت و خشنودی گردشگران اسپانیایی پس از سفر به ایران را یكی از مهمترین نتایج تبادل گردشگر بین دو كشور و ناكامی هجمه های ایران هراسی دانست و ابراز امیدواری كرد پرواز مستقیم به مادرید هم راه اندازی شود و در خدمت تسهیل سفر گردشگران دو كشور قرار گیرد.
نمایشگاه فیتور مادرید به عنوان یكی از نمایشگاه های اصلی و مهم صنعت گردشگری جهان طی در مساحتی به وسعت بیش از 65 هزار متر مكعب و با حضور 10 هزار شركت از بیش از 165 كشور جهان برگزار می شود و برآورد می شود حدود 245 هزار نفر از جمله 134هزار نفر از متخصصان بخش گردشگری از آن بازدید می كنند.
اسپانیا با جذب 82 میلیون گردشگر خارجی و كسب 87 میلیارد یورو درآمد ارزی در سال 2017 بهترین ركورد تاریخ خود را كسب كرده و با پشت سرگذاشتن آمریكا از نظر میزان جذب گردشگر و درآمد ارزی، برای اولین بار به مقام دوم جهانی دست یافته است.
اروپام *3*491**1479

سرخط اخبار جهان