۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82792503
T T
۰ نفر
تامين اعتبار براي تملك زمين هاي بافت فرسوده بجنورد پيگيري مي شود

بجنورد-ايرنا- مديركل دفتر فني استانداري خراسان شمالي با بيان اينكه تامين اعتبار براي تملك زمين هاي بافت فرسوده شهر بجنورد در دست پيگيري است گفت: 100 ميليارد ريال براي تملك زمين هاي طرح مداخله بافت فرسوده شهري بجنورد مورد نياز است.

يزدان عنبري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: تامين اين ميزان اعتبار به منظور تملك، ارزيابي و بازگشايي معابر محدوده طرح مداخله بافت فرسوده بجنورد براي سال آتي پيشنهاد و درخواست شده است كه اميد مي رود به نتيجه برسد.
وي افزود: پيش از اين 70 ميليارد ريال براي تملك، ارزيابي و بازگشايي معابر بافت فرسوده استان اختصاص يافت.
وي اظهار كرد: اكنون طرح مداخله در بافت فرسوده 5.3 هكتار وسعت دارد كه بخشي از زمين ها تملك شده و تملك باقي زمين ها نيز در دست پيگيري است.

* 482 هكتار بافت فرسوده در شهرها
مديركل دفتر فني استانداري خراسان شمالي افزود: اجراي طرح هاي نوسازي و احياي بافت فرسوده در پنج شهر استان شامل بجنورد، شيروان، اسفراين، گرمه و جاجرم مصوب شده است كه بافت فرسوده در اين شهرها 482 هكتار وسعت دارد.
وي با اشاره به اينكه بجنورد بيشترين وسعت بافت فرسوده را در شهرهاي خراسان شمالي دارد تصريح كرد: از وسعت سه هزار هكتاري بجنورد، 154 هكتار در بافت فرسوده است كه 14 هزار و 300 نفر در آن سكونت دارند.
وي با بيان اينكه اكنون طرح مداخله در بافت فرسوده شهري در 2 شهر بجنورد و شيروان در حال اجرا است افزود: در شهر بجنورد، پروژه ارمغان به عنوان پروژه الگويي دولت در وسعت هشت هكتار در طرح اوليه پيگيري شد كه بعدها طرح ارمغان كوچك شد و وسعت محدود طرح مداخله از هشت هكتار به 5.3 هكتار كاهش يافت.

* طرح احياي بافت فرسوده خوب اجرا نشد
عنبري با بيان اينكه اجراي طرح احيا و نوسازي بافت فرسوده شهري در استان به خوبي پيش نرفته است اظهار كرد: طرح احياي بافت فرسوده، آنگونه كه مدنظر بود قابل اجر نبود و به نظر مي رسد كار كارشناسي خوبي انجام نشد.
وي اظهار كرد: هدف از احيا و نوسازي بافت فرسوده شهري، ارتقاي سطح زندگي مردم است اما كار كارشناسي خوب و مناسبي در دولت گذشته انجام نشد.
وي با بيان اينكه اكنون مسئولان استان به جد پيگير هستند كه مشكلات حل شود تصريح كرد: سقف تسهيلات به ازاي هر واحد مسكوني كه در بافت فرسوده اجرا مي شود در شهر بجنورد 400 ميليون ريال و در ساير شهرها 300 ميليون ريال است.
عنبري گفت: تا كنون 733 متقاضي دريافت تسهيلات بافت فرسوده به بانك معرفي شده اند و از اين تعداد 556 فقره پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.
مديركل دفتر فني استانداري خراسان شمالي خاطرنشان كرد: وسعت بافت فرسوده مصوب در پنج شهر استان شامل شهرهاي بجنورد، شيروان، اسفراين، گرمه و جاجرم 482 هكتار است كه 154 هكتار در بجنورد، 120 هكتار در شيروان، 110 هكتار در اسفراين، 78 هكتار در جاجرم و 19 هكتار در گرمه است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها