۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82792039
T T
۰ نفر
تقويت احزاب از نيازهاي جامعه ماست

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين گفت: تقويت احزاب سياسي و پررنگ شدن فعاليت هاي آنها يكي از نيازهاي مهم جامعه ما در حوزه امور اجتماعي به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا، عبدالمحمد زاهدي شامگاه چهارشنبه در ديدار با اعضاي ستاد جوانان دكتر روحاني در استان قزوين افزود: فعاليت هرچه بيشتر احزاب در چارچوب قانون توسعه سياسي و تقويت جامعه مدني را با خود به همراه دارد.
وي ادامه داد: متاسفانه در كشور ما به اين موضوع تنها در ايام انتخابات توجه مي شود و با فعاليت حزب ها شاهد شور و نشاط سياسي و اجتماعي مي شويم ولي پس از راي گيري به يكباره فضا ساكت مي شود و ديگر خبري از احزاب نمي شود.
زاهدي با بيان اينكه وقتي سخن از اعتدال به ميان مي آيد بايد آنرا در رفتار خود شاهد باشيم، اظهار كرد: نخبگان هر 2جناح شاخص سياسي كشور به اين نتيجه دست يافته اند كه بايد در جهت منافع ملي با يكديگر همكاري كنند و با مشي اعتدال در بزنگاه ها ضمن حفظ سلايق خود از نظام و دولت حمايت داشته باشند.
استاندار قزوين گفت: بايد به خاطر داشته باشيم تدبير يعني ورود عقلانيت به تصميم گيري كه به دنبال تحقق آن اميد خواهد آمد.
استاندار قزوين با اشاره به مزاياي توجه مردم به سياست،گفت: اينكه مردم سياسي باشند به سود كشور است و اين مي تواند در تصميم گيري بهتر مسئولان اثرگذار باشد و موجب اصلاح اشتباهات شود.
وي با بيان اينكه انباشت مطالبات اجتماعي و اقتصادي مردم به سود كشور نيست،اظهار كرد: مديران بايد در همه حال براي پاسخگويي به اين مطالبات و رفع نيازهاي مردم تلاش كنند.
استاندار قزوين در ادامه با بيان اينكه توجه به حوزه زنان و جوانان جزو اعتقادات دولت است،افزود: در همين راستا بزرگترين سازمان اجرايي استان در قزوين يعني سازمان جهاد كشاورزي به يك بانوي توانمند سپرده شد و اين انتصاب ها بدون شك ادامه خواهد داشت.
زاهدي، انتقاد كردن را از خصايص جوانان دانست و گفت: نمي توان خصيصه ياد شده را از جوانان گرفت و همچنين نبايد اين قشر را از سياست كنار گذاشت چرا كه اين كار به سود كشور نيست.
وي، دفاع از دولت را وظيفه مديران دانست و گفت: البته توجه به اين مهم نبايد موجب درگيري و برهم خوردن آرامش در جامعه شود.
استاندار قزوين خاطرنشان كرد: دولت بايد در حوزه اطلاع رساني به شكل بهتري وارد عمل شود و با استدلا هاي قوي دليل برنامه ها، اقدام ها و تصميم گيري هاي دولت را براي مردم بازگو كند.
وي در ادامه با اشاره به اهميت كاركرد سازمان هاي مردم نهاد، گفت: بايد فضاي مناسبي را براي فعاليت سمن ها در حوزه هاي مختلف فراهم كنيم.
جذب نيروهاي حامي دولت در دولت،پيگيري وعده هاي انتخاباتي رياست جمهوري، استفاده از جوانان در پست ها مديريتي و مشاوره اي و كاهش سن مديران اجرايي و جلوگيري از بكارگيري مديران بازنشسته، توجه ويژه به تشكل هاي دانشجويان از جمله مباحث طرح شده توسط اعضاي حاضر در اين نشست بود.
3013
خبرنگار: حديقه بابايي**انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها