رحماني فضلي: با رئيس جمهوري و معاون اول براي ايجاد مركزي به منظور پيگيري مشكلات توليد مكاتبه داشته ايم

تهران - ايرنا - وزير كشور از مكاتبه با رئيس جمهوري و معاون اول وي براي ايجاد مركزي به منظور پيگيري مشكلات توليد در وزارت كشور خبر داد و گفت: در اين مركز مي خواهيم همه صنايع ، بانك ها و مراكز مربوط به توليد، نماينده داشته باشند تا مشكلات آنها در استان ها را پيگيري كنيم.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي عصر چهارشنبه در نشست مشورتي با صاحبنظران اقتصادي و كارآفرينان برتر با هدف بررسي راهكاري تقويت توليد و اشتغال اظهار داشت: رويكرد دولت، رويكرد حل مسايل و مشكلات است؛ البته اين مشكلات ساختاري بوده و موضوعاتي هستند كه با چابكي، سرزندگي و چالاكي مورد نظر نظام براي تامين اهداف فاصله دارد.
وي ادامه داد: ما هر روز شاهد تغيير مباني، اصول و تكنولوژي در موارد مختلف زندگي هستيم و اگر در جهان كشورهايي نتوانند در حوزه توسعه يافتگي گام بردارند فاصله آنها با ديگر كشورها زياد خواهد شد بنابراين بايد همه عقب ماندگي هاي انباشته شده تاريخي خود را با سرعت حل كنيم.
رحماني فضلي با بيان اين كه بايد نگاه ها را عوض و از تمام ظرفيت هاي كشور در جهت توسعه استفاده كرد افزود: جوانان، بازار ، موقعيت منطقه اي و علم پيشرفته در كشور وجود دارد كه نيازمند سرمايه و تكنولوژي است و با در كنار هم گذاشتن اين موارد مي توانيم پيشرفت كنيم.
وي روند حركتي دولت دوازدهم را خوب دانست و گفت: در دولت يازدهم مشكل تورم، ركود توليد و ثبات در بازار ارز حل شد اما هيچ كدام از آنها نمي توانند توسعه ايجاد كنند و پس از بررسي ها به اين نتيجه مي رسيم كه روند توسعه كشور، روندي سينوسي بوده كه متاسفانه پايدار نيست.
وزير كشور خاطرنشان كرد: دولت، توان، ظرفيت و انگيزه لازم را براي انجام كارهاي كشور بدون حضور مردم و بخش خصوصي ندارد؛ به همين دليل بسياري از قوانين و موانع و دستورالعمل ها در دولت يازدهم اصلاح شد.
رحماني فضلي با بيان اين كه وزارت كشور به دنبل هماهنگ سازي استان ها با توليد كنندگان است افزود: كشور داراي ثبات و امنيت كافي است؛ البته حوادثي در چند روز اخير در كشور افتاد كه در همه كشورها از جمله فرانسه و آمريكا رخ مي دهد اما اساس امنيت در كشور پابرجاست به همين دليل مي توانيم سرمايه گذاري خوبي را جذب كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه بايد در حوزه هاي جديد حضور يافته و در حوزه هاي قديمي كه هنوز عقب ماندگي داريم جبران كار كنيم گفت: بايد در حوزه هايي مانند توليدات دانش محور به جلو حركت كنيم؛ البته استانداران ما فقط پيگير اجراي قوانين هستند و به نظر مي رسد نظام اداري واقعا قدرت كشش واگذاري مسووليت ها را ندارد.
وزير كشور با بيان اين كه توانسته ايم يكصد اختيار را از دولت گرفته و به استان ها واگذار كنيم اظهار داشت: من با رئيس جمهوري و معاون اول سه بار مكاتبه كرده ام كه بتوانيم يك مركز بررسي مشكلات توليد در وزارت كشور داشته باشيم تا در صورت كوتاهي از قوانين جاري، در استان ها آن را پيگيري و حل كنيم.
پيش از سخنان وزير كشور، رئيس اتاق بازرگاني، معاون سازمان برنامه و بودجه و چند فعال اقتصادي و كارآفرين برتر مشكلات خود را بيان كردند.
سيام**9103**6984**خبرنگار: حميد شهرياري**انتشار:كاردان
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست