۲۰ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82791624
T T
۰ نفر
چهار نفر شكارچی غیرمجاز در بجنورد و شیروان دستگیر شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر كل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری چهار شكارچی غیر مجاز در منطقه گیفان بجنورد و زیستگاه های شیروان خبر داد.

سیداصغر مطهری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: در عملیات مشترك یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی و گروهان مرزبانی گیفان دو شكارچی متخلف دستگیر شدند.
وی افزود: در بازرسی از منزل این متخلفان، لاشه یك تشی، سه قطعه كبك و سه قطعه كبوترچاهی و مقادیری ادوات ساخت مهمات غیر مجاز كشف و ضبط شد.
وی اظهار كرد: طبق قانون شكار و صید بهای ضرر و زیان شكار تشی مبلغ هشت میلیون ریال و هر قطعه كبك مبلغ دومیلیون ریال است.
مدیر كل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در گشت و كنترل مناطق و زیستگاه های حساس شهرستان شیروان نیز دو نفر صیاد متخلف و باسابقه دستگیر شدند.
مطهری افزود: این متخلف با سابقه كه چندی قبل نیز به همراه تعداد 14 قطعه سهره دستگیر شده بود مجدد در حین تله گذاری و صید تعداد 9 قطعه سهره در ارتفاعات شاه جهان به همراه اداوت صید و زنده گیری پرندگان دستگیر شد.
وی اظهار كرد: از تمامی هم استانی ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از قبیل صید و شكار غیر مجاز، قطع درختان، آتش سوزی، تعلیف غیرمجاز، آلودگی محیط زیست با شماره شبانه روزی 1540 اطلاع دهند.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در كشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در كشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود كشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در كشور زیست می كنند كه برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، كبك دری و كركس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره كل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارك های ملی سالوك، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را كه محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 194 هزار و 141 هكتار مدیریت می كند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
3007.6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده:سیدحسین قدسی