۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82788537
T T
۰ نفر
اولياي دم، فرد محكوم به قصاص را در فيروزآباد بخشيدند

شيراز- ايرنا- روابط عمومي دادگستري استان فارس اعلام كرد: با تلاش مقامات قضايي، كاركنان شوراهاي حل اختلاف، همكاري بزرگان و معتمدان محلي و رضايت اولياي دم مقتول، فرد محكوم به قصاص در شهرستان فيروزآباد بخشيده شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از اين روابط عمومي، معاون قضايي و رئيس شوراهاي حل اختلاف استان فارس در اين مورد اظهارداشت: حدود 2 سال قبل، درگيري 2 جوان منجر به قتل يكي از طرفين دعوا شد كه با شكايت اولياي دم، پرونده مربوطه در شعبه دوم دادگاه كيفري اين استان بررسي و منجر به صدور حكم قصاص از سوي اين مرجع قضايي و قطعيت اين حكم شد.
حجت الاسلام سيد عبدالمهدي موسوي، با اشاره به آيات و روايات متعدد در مورد اهميت عفو و بخشش و تاثير آن بر جامعه، گفت: با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف شعبه عشاير ويژه ايل قشقايي، همچنين پيگيري هاي مستمر اعضاي شوراي حل اختلاف، با برگزاري نشست هاي متعدد و مستمر صلح و سازش با خانواده مقتول، در نهايت اين موضوع منجر به اعلام رضايت از سوي اولياي دم شد.
وي، با تقدير از اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول كه با عفو و گذشت خود زمينه اين صلح و سازش را فراهم كردند، اظهار داشت: حل و فصل دعاوي و ايجاد صلح و سازش بين طرفين دعوا از وظايف اصلي شوراهاي حل اختلاف است.
شهرستان فيروزآباد در فاصله 93 كيلومتري جنوب غرب شيراز قرار دارد.
6113 /6118
دريافت خبر: نيكنام خشنودي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي