۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82788146
T T
۰ نفر
نمونه گیری ژنتیك ازمجرمان مردباجرائم سنگین درزندانها

تهران - ایرنا - رئیس بانك ژنتیك ایران با اشاره به اینكه هم اكنون اقدامات مربوط به این بانك در 31 استان در حال انجام است،گفت: نمونه گیری از مجرمان مرد كه دارای جرایم سنگین و تكرارشونده هستند در زندان های كشور در حال انجام است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان پزشكی قانونی كشور، دكتر رضا رئوفیان افزود : پیش‌بینی می شود تا نیمه بهمن ماه امسال فرایند نمونه گیری از مجرمان مرد كه دارای جرایم سنگین و تكرارشونده هستند در زندان های كشور ،مطابق برنامه به پایان برسد.
وی با بیان اینكه اولین نشست سراسری بانك اطلاعات هویت ژنتیك ایران 20 و 21 دی ماه در شیراز برگزار می شود اظهار داشت: با توجه به حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران در این نشست در خصوص اهمیت تهیه پروفایل ژنتیكی از مشاغل پرخطر و ذخیره آن در بانك نیز بحث و تبادل نظر می شود تا با دست یافتن به نتایج قابل قبول بتوانیم به فاز مشاغل پرخطر نیز ورود كنیم.
وی اعلام كرد: اولین نشست سراسری بانك اطلاعات هویت ژنتیك ایران با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره این بانك و به منظور بررسی چالش ها و فرصت ها،برگزار می شود.
رئوفیان هدف از برگزاری این نشست را بررسی و تبیین ساختار بانك ژنتیك و كاركردهای آن عنوان كرد و افزود: هدف اصلی این است كه در این نشست بانك ژنتیك و كاربردهای آن به طور دقیق برای مدعوین معرفی و تشریح شود تا ارگان های ذی نفع بتوانند در مواقع لزوم از امكانات بانك بهره‌مند شوند.
به گزارش ایرنا از سازمان پزشكی قانونی كشور، اطلاعات موجود در بانك اطلاعات هویت ژنتیك ایران شامل پروفایل مجرمان بر حسب اولویت جرایم و پروفایل های كشف شده از صحنه وقوع جرم است كه با تطبیق این دو مورد می توان مشخص كرد چه كسی در چه صحنه ای مرتكب جرم و جنایت شده است.
تشكیل بانك هویت ژنتیك ایران با هدف بكارگیری رویه علمی در كشف جرائم مصوب و ابلاغ شد.
این رویه علمی نقش بسزایی در كنترل و پیشگیری از جرائم را ایفا می كند كه به موجب قانون برنامه پنجم توسعه مسئولیت راه اندازی آن توسط قوه قضائیه بر عهده سازمان پزشكی قانونی كشور نهاده شد.
بر اساس این گزارش با ابلاغ دستوالعمل تشكیل هیات مدیره بانك اطلاعات هویت ژنتیك ایران توسط رئیس قوه قضائیه، این بانك تشكیل و در ابتدای كار، مقرر شد تا اطلاعات ژنتیكی 10 هزار مجرم در این بانك درج شود.
اجتمام **2181**1569**تنظیم :ناهید حاجی خانی **انتشار:علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر