۱۶ دی ۱۳۹۶، ۹:۰۱
کد خبر: 82786742
T T
۰ نفر
لاشه 62 قطعه كبوتر چاهي و سهره در دستان 7 جوان خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- هفت جوان اسفرايني و شيرواني در استان خراسان شمالي كه 62 قطعه كبوتر چاهي و سهره را در اين شهرستان ها به طور غيرمجاز صيد و آن را طبخ كرده بودند، از سوي محيط بانان دستگير شدند.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست اسفراين گفت: پنج جوان اسفرايني كه 53 قطعه كبوتر چاهي را صيد و آن را طبخ كرده بودند، به هنگام مشاهده ماموران در روستاي امين آباد اين شهرستان با جا گذاشتن لاشه هاي طبخ شده فرار كردند كه يكي از آن ها دستگير شد.
روح اله لايق در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه صيد اين تعداد پرنده در حقيقت نوعي پاكسازي پرندگان از اين نوع محسوب مي شود، اظهار كرد: از متخلفان يك دستگاه خودروي پرايد و دو دستگاه گوشي همراه كشف و ضبط و پس از تكميل پرونده تحويل مقامات قضايي شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شيروان هم گفت: در طي گشت و كنترل مناطق و زيستگاه هاي حساس شهرستان شيروان دو نفر صياد جوان متخلف و باسابقه دستگير شدند.
حميد فخراني افزود: اين متخلف با سابقه كه چندي قبل نيز به همراه تعداد 14 قطعه سهره دستگير شده بود مجددا در حين تله گذاري و صيد تعداد 9 قطعه سهره در ارتفاعات شاه جهان به همراه اداوت صيد و زنده گيري پرندگان دستگير شدند.
به گزارش ايرنا خراسان شمالي در شمال شرق كشور با دارابودن افزون بر 863 هزار نفر جمعيت، افزون بر 2 ميليون هكتار گستره دارد كه پارك هاي ملي سالوك، ساريگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گليل و سراني و همچنين پناهگاه حيات وحش مياندشت با گستره 194 هزار و 141 هكتار تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست قرار دارد. هم چنين بخش عمده اي از گستره پارك ملي گلستان به عنوان يكي از ذخيره گاه هاي زيست كره مدنظر يونسكو، در اين استان واقع است.
6042 انتشار: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها