۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82785633
T T
۰ نفر
برخورد دادگستري اردبيل با آلودگي هاي صوتي وسايط نقليه سنگين

اردبيل - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان اردبيل از برخورد دستگاه قضايي اين استان با آلودگي هاي صوتي وسايط نقليه سنگين در اين استان خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلي قاصدي روز پنجشنبه در آئين افتتاح پاركينگ وسايط نقليه سنگين شهر اردبيل گفت: دستگاه قضايي استان در راستاي حمايت قضايي از سرمايه گذاري مشروع و حمايت از توليد و اشتغال در استان توانست نسبت به رفع يكي از معضلات شهري كه از سال 1383 لاينحل بود و موجب ايجاد آلودگي صوتي و سلب آرامش در مردم مي شد گام موثري بردارد كه شاهد افتتاح پروژه پاركينگ وسايل نقليه سنگين در زميني به مساحت 6 كيلومتر در حومه شهر اردبيل هستيم.
وي افزود: با راه اندازي اين پروژه بسياري از مشكلات اجتماعي ناشي از ورود و توقف ماشين آلات سنگين در داخل و معابر عمومي شهري كه موجب آلودگي صوتي و محيطي ، سلب و آرامش مردم بار ترافيكي در شهر مي شود حل و فصل خواهد شد.
به گزارش ايرنا از دادگستري اردبيل ، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل نيز در اين آئين با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان از عدم حمايت كافي از سرمايه گذاري از سوي مسوولان استاني انتقاد كرد.
يوسف خدادادي افزود: متاسفانه مسوولان استاني نسبت به سرمايه گذاري در استان بي تفاوت بوده و يا احساس مسووليت نمي كنند و حتي در برخي از مواقع با عدم اجراي صريح نص قانون و عدم اجراي وظايف ذاتي خود مانع از سرمايه گذاري هستند كه اين امر موجب لطمه زدن به فضاي توليد و اشتغال در استان مي شود.
وي اظهار كرد: دستگاه قضايي استان در اجراي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي و دفاع از حقوق عمومي از سرمايه گذاري مشروع پشتيباني و حمايت مي كند و موارد و مشكلاتي را كه در كميته حمايت از سرمايه گذاري مطرح مي شود مرتفع مي سازد.
كميته حمايت از سرمايه گذاري كه از سال 1393 با دستور رئيس كل دادگستري و با حضور سه نفر از مسوولان عالي قضايي استان فعال شده و موفق شده به مشكلات حدود 260 واحد توليدي تاكنون در اين كميته رسيدگي و رفع مشكل كند كه اين روند با پيگيري و رسيدگي به مشكلات حدود 60 واحد توليدي امسال نيز ادامه داشته است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده:عارف شيرزاد
6018/ 1257