۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳
کد خبر: 82784474
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: كشور را با وحدت و حركت در مسير ولايت مي سازيم

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان با تاكيد بر اينكه راهي جز اين نداريم كه كشور را با وحدت بسازيم، عنوان كرد: همه بايد در مسير توسعه كشور تحت فرماندهي ولي فقيه حركت كنيم و بي شك با ظرفيت هاي داخلي خود مي توانيم كشور را در حوزه هاي مختلف پيش ببريم.

به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان، عليرضا رزم حسيني در آئين افتتاح شانزدهمين نمايشگاه كتاب كرمان افزود: از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون در حوزه توسعه فرهنگ و كتابخواني كارهاي زيادي انجام شده اما به يقين هنوز هم كاستي هايي وجود دارد كه بايد آنها را رفع كنيم.
وي از بانيان برگزاري نمايشگاه كتاب در كرمان تقدير كرد و ادامه داد: دولت و همه نهادهاي فرهنگي و هنري در سنت حسنه برگزاري نمايشگاه ها از جمله نمايشگاه دولت شركت مي كنند تا خانواده ها و جوانان را به سمت كتابخواني سوق دهند.
وي با تاكيد بر اينكه هنوز به كتابخواني عادت نكرده ايم گفت: برخي از ما هنوز با تاريخ اين كشور به خوبي آشنايي نداريم و كشوري كه تاريخ خود را نداند نمي تواند عبرت ها و درس هايي زيادي را از گذشتگان بگيرد.
استاندار كرمان به ورود فنآوري هاي نو در عرصه كتاب اشاره و بيان كرد: امروز با دسترسي جوامع به فنآوري روز به سمتي خواهيم رفت كه كتاب هاي مجازي و ديجيتالي در اختيار افراد قرار گيرد.
وي بر تشويق افراد به سمت كتابخواني تاكيد و بيان كرد: وظيفه حكومت و دست اندركاران فرهنگ و هنر اين است كه زمينه را فراهم كرده و هنرمندان و صاحبان اصلي اين حوزه به اين عرصه وارد كنند و اقدامت ماندگاري را برجاي بگذارند.
وي در ادامه سخنان خود گفت: اميدواريم بتوانيم مجوزهاي لازم براي برگزاري اجتماعات قانوني را براي اولين بار در استان كرمان صادر كنيم و اين امر را در شوراي تامين مقتدر، همراه و همدل مصوب خواهيم كرد.
وي تاكيد كرد: استان كرمان از خرد جمعي بالايي برخوردار است و آستانه تحمل در اين استان بسيار بالا است و اين استان جوانان فهميده و با شعوري دارد و ببينيد اين چند روز چه امنيتي در استان كرمان وجود داشته است.
استاندار كرمان با اشاره به تصويب بيش از يك هزار و 347 ميليارد تومان تسهيلات بري اشتغال جوانان در استان كرمان، گفت: بخشي از اين اعتبارات جذب نشده و اگر اين موارد را با مردم در ميان بگذاريم به يقين متقاعد خواهند شد.
شانزدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب كرمان و سيصد و چهل و نهمين نمايشگاه كتاب استاني امروز چهارشنبه با مشاور فرهنگي معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار كرمان و برخي از مسئولان استاني در محل دائمي نمايشگاه‌ هاي بين ‌المللي جنوب ‌شرق كشور گشايش يافت.
نمايشگاه كتاب در كرمان از ساعت 10 صبح تا 20 شب 13 تا 19 دي ‌ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه‌ هاي بين‌ المللي جنوب ‌شرق كشور آماده بازديد از علاقمندان به كتاب و كتابخواني است.
شانزدهمين نمايشگاه كتاب كرمان با حضور 500 ناشر از سراسر كشور و 48 هزار عنوان كتاب در 330 غرفه آماده بازديد علاقمندان است.
برگزاري نشست‌ هاي تخصصي كتابخواني، نقد و بررسي، رونمايي از كتاب ‌هاي جديد از جمله برنامه‌ هاي فرهنگي اين نمايشگاه است.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7440/3029