۱۰ دی ۱۳۹۶، ۸:۲۶
کد خبر: 82780924
T T
۰ نفر
192 پرونده ثبتي و اجرائي در هيات نظارت خراسان شمالي رسيدگي شد

بجنورد-ايرنا- دبير هيات نظارت ثبت اسناد واملاك خراسان شمالي گفت: در 9 ماه سال جاري تعداد 192 پرونده ثبتي و اجرائي در هيات نظارت اين استان رسيدگي و منجر به صدور راي شده است.

عباس خراسانيان يكشنبه به ايرنا اظهاركرد: بر اساس ماده 6 قانون ثبت اسناد كليه اختلافات و اشتباهات مربوط به امور ثبت اسناد و املاك در حوزه قضائي استان با حضور دو عضو قضائي دادگاه تجديد نظر و مدير كل ثبت اسناد در محل اداره كل ثبت اسناد و املاك تشكيل و نسبت به هر گونه اختلاف و اشتباه ثبتي و اجرائي مطابق ماده 25 اصلاحي قانون ثبت مبادرت به صدور راي مي شود.
وي افزود: اجرائي شدن بند ب ماده 113 قانون برنامه ششم توسعه سبب شد تعداد پرونده هاي اجرائي نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يابد بطوريكه از مجموع 192 راي صادره در هيات نظارت تعداد 87 راي مربوط به اعتراضات اشخاص نسبت به پرونده هاي اجرائي بوده كه تعيين تكليف شده است، اين در حالي است كه در 9 ماه پارسال تعداد 105 راي در هيات نظارت ثبت استان صادر شده كه 83 درصد رشد را نشان مي دهد .
خراسانيان اظهار كرد: با هماهنگي هاي صورت پذيرفته با مدير كل ثبت اسناد واملاك استان جلسات به طور منظم تشكيل و پروندها در كمترين زمان ممكن رسيدگي و در همان روز رسيدگي منجر به صدور راي شده و جهت اجرا به واحدهاي ثبتي مربوطه ابلاغ مي شود.
خراسان شمالي با 863 هزار نفر جمعيت و بيش از 28 هزار كيلومترمربع در شمال شرق كشور واقع است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
ع/ 6042 انتشار: سيدحسين قدسي