۹ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82780352
T T
۰ نفر
آغاز اجراي طرح ساماندهي آرايشگاه هاي زنانه در سه استان

تهران - ايرنا - مشاور امور زنان و خانواده رئيس سازمان تعزيرات حكومتي گفت: طرح ساماندهي آرايشگاه هاي زنانه با توجه به روزهاي باقي مانده از سال جاري در سه استان البرز، بوشهر و گيلان آغاز شد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از سازمان تعزيرات حكومتي، ويدا آزاد درباره طرح ساماندهي آرايشگاه هاي زنانه، افزود: تعزيرات بر اساس رسالت ذاتي براي «كنترل بازار و مبارزه با تخلفات اقتصادي» و به منظور احيا حقوق مصرف كننده و تأمين بهداشت و سلامت به ويژه در صنوف سلامت محور، گام هاي اساسي و ماندگار نسبت به سلامت فردي و گروهي جامعه برداشته است.
وي ادامه داد: اين سازمان، بنا به ضرورت، اقدام به انجام طرح «ساماندهي و نظارت بر آرايشگاه هاي زنانه» كه مستقيماً با بهداشت جسمي و روحي بانوان ارتباط دارد، كرده است.
آزاد اظهار كرد: طرح ياد شده با دو رويكرد پيشگيري و نظارت و با سه هدف سلامت زنان، تحكيم بنيان خانواده و بهبود فضاي كسب و كار مبتني بر سه شاخص «صنفي»، «بهداشتي» و «فرهنگي» به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي و حفظ و صيانت از كانون خانواده، مورد بررسي و واكاوي قرار گرفته است.
آزاد يادآور شد: رسيدگي به تخلفات صنفي در حيطه وظايف سازمان تعزيرات حكومتي است اما براي بهبود وضعيت صنف آرايشگاه هاي زنانه، اقدامات پيشگيرانه با تعامل و همكاري همه جانبه دستگاه هاي نظارتي از جمله اتاق اصناف، دانشگاه هاي علوم پزشكي، نيروي انتظامي و اتحاديه هاي صنف مورد نظر موثر و كارساز است و اقدامات فرهنگي بستگي به ميزان مشاركت سازمان ها و ارگان هاي متولي و البته مشاركت حداكثري مردم دارد.
مشاور امور زنان و خانواده رئيس سازمان تعزيرات حكومتي خاطرنشان كرد: در اين طرح سازمان تعزيرات به منظور ارتقا آگاهي مصرف كنندگان و نيز واحدهاي صنفي آرايشگاه هاي زنانه از خدمات مجاز و غير مجاز، در نظر دارد تا كارگاره هاي آموزشي براي آرايشگران زن و همچنين پنل هاي آموزشي مرتبط در دانشگاه هاي 3 استان هدف، برگزار كند.
اجتمام**3229**1569
تنظيم: حنانه شفيعي** انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej