افزايش 20درصدي مددجويان تحت حمايت ستادديه در 9 ماهه امسال نسبت به پارسال

تهران - ايرنا - مديرعامل ستادديه كشور با بيان اينكه سال گذشته 9 هزار و 143 مددجوي جرائم غيرعمد، آزاد شده اند، گفت: تعداد مددجويان تحت حمايت اين ستاد در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 20درصد رشد داشته است.

به گزارش روز شنبه ايرنا از ستاد مردمي ديه كشور، سيداسدالله جولايي در آيين گلريزان بازار تهران، افزود: از ابتداي تاسيس ستادديه در سال 68 تاكنون نزديك به 110 هزار زنداني نيازمند غيربزهكار از بند حبس رهايي يافته ‌اند كه بخش عمده‌اي از اعتبارات لازم در جهت آزادي اين افراد از محل كمك‌هاي مردمي تامين شده است.
وي يادآور شد: سال گذشته نه هزار و 143 نفر با گذشت 280 ميلياردي اولياي دم و شكات از زندان‌هاي سراسركشور آزاد شدند كه سرانه آزادي هر مددجو رقمي معادل 40 ميليون است.
مديرعامل ستاد ديه درباره آمار محكومان غيرعمد دربند ندامتگاه‌ هاي كشور اظهاركرد: هم اكنون 12 هزار زنداني با مبلغ بدهي 900 ميليارد تومان در حبس به سرمي ‌برند كه با انجام تحقيقات دقيق هشت هزار نفر اين جمعيت كيفري واجد شرايط احصا شده‌اند.

** آزادي 796 زنداني جرايم غيرعمد تهران در سال گذشته
در ادامه اين برنامه، مصطفي محبي مديركل زندان‌هاي استان تهران با قدرداني از كمك‌هاي نيكوكاران در راستاي حبس‌زدايي از زندان‌ها گفت: سال گذشته 796 زنداني جرايم غيرعمد با كمك خيرين طعم شيرين آزادي را چشيدند كه اگر اين حمايت‌هاي خداپسندانه نبود به دليل نبود پشتوانه مالي اين دسته از زندانيان بسياري از آن‌ها تا ماه‌ها و بلكه تا سال‌ها در بند حضور داشتند.
وي افزود: در 9 ماهه امسال نيز 545 زنداني غيرعمد با بدهي 65 ميليارد توماني از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند كه اين اقدام حسنه نيز با كمك صد در صدي خيرين خداجو محقق شده است.
مديركل زندان‌هاي تهران با بيان افزايش آمار آزادي زندانيان در استان تهران نسبت به سال گذشته اظهار اميدواري كرد كه با كمك خيران زمينه آزادي تعداد بيشتري از 715 زنداني غيرعمد حال حاضر زندان‌هاي اين استان فراهم شود. البته به دليل مبلغ سنگين 94 ميليارد توماني اين محكومان همياري بيشتر طلبكاران خصوصي نيز در روند رسيدگي موثر خواهد بود. شكاتي كه همواره در خط مقدم آزادي زندانيان نيازمند بوده و هستند.
محمدرضا طالقاني، رييس سابق فدراسيون كشتي و از خيرين ثابت قدم ستاد ديه از ديگر مهمان اين برنامه بود كه در سخنان كوتاهي گفت: ايراني‌ها مردمان با عاطفه‌ اي هستند؛ بعيد است درد هموطن و بهتر بگويم همنوعي را بشنوند و در صورت صحت كلام و داشتن دارايي به قدر توانايي از بذل كمك دريغ كنند.
وي افزود: مردم ايران هميشه پاي كار بوده و كمك‌هاي آن‌ها در همه حوزه‌ها از كمك به سيل زده و زلزله ديده گرفته تا زنداني بدهكار و آبرومندي كه بر حسب نداري در زندان افتاده الحق دست مريزاد دارد. كمك‌هاي انسان دوستانه ايراني‌ها ريشه در روحيه پهلواني و آيين‌هاي باستاني و سنتي آن‌ها دارد. با اتكاء به همين مشي و شيوه زيستي با عنايت به آمار و ارقامي كه در اين مراسم از زندانيان غيرعمد اعلام شد دست ياري به سوي خيران دراز مي‌كنيم.
طالقاني ابراز اميدواري كرد كانون زندگي بسياري از اين دربندانِ دردمند در اين زمستان سرد با كمك خيرين معتقد دوباره گرم شود.
براساس اين گزارش، در اين جشن گلريزان كه با نمايش يك فيلم از وضعيت محكومان غيرعمد همراه بود، با جمع‌آوري مبلغي معادل 600 ميليون ريال زمينه آزادي تعداد 3 نفر از زندانيان تحت حمايت ستاد ديه فراهم شد.
اجتمام** 7329**1569
خبرنگار: ليلا اسماعيل نژاد **انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه