۷ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82778532
T T
۰ نفر
كشف اشياي عتيقه به ارزش 12ميليارد و600 ميليون ريال در خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- فرمانده انتظامي خراسان شمالي از كشف اشياي عتيقه مربوط به دوره هخامنشيان به ارزش 12 ميليارد و 600 ميليون ريال و دستگيري يك متهم در اين رابطه خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار عليرضا مظاهري پنجشنبه گفت: در پي دستگيري اعضاي يك باند كلاهبرداري و فروش عتيقه در شهرستان مانه و سملقان موضوع براي دستگيري ديگر اعضاي اين باند به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه ماموران با انجام اقدامات فني و پليسي و همچنين رصد شبانه ‌روزي محل تردد متهمان موفق به شناسايي عامل اصلي فروش اشيا عتيقه شدند افزود: مأموران در يك عمليات گسترده با هماهنگي مقام قضايي متهم را در مخفيگاهش دستگير و براي تكميل تحقيقات به مقر انتظامي انتقال دادند.
وي افزود: در بازرسي از محل اختفاي متهم تعداد 430 اشياي عتيقه، تعداد 4 هزار و 800 دلار تقلبي، خاك و ابزار آلات ساخت عتيقه تقلبي و همچنين مقادير قابل توجهي وجه نقد كه مربوط به فروش اين اشيا بوده كشف و ضبط شد.
سردار عليرضا مظاهري گفت: كارشناسان اداره ميراث فرهنگي استان قدمت اين اشياي عتيقه مكشوفه را مربوط به دوره هخامنشي اعلام كردند.
شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالي واقع شده كه هم اكنون باستان شناسان آلماني و ايراني در بخش هاي از اين شهرستان بويژه تپه 'ريوي' در حال كاوش بناهاي تاريخي هستند.
6042 انتشار: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها