۶ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82777398
T T
۰ نفر
رئیس سازمان زندان ها: استان ایلام كمترین زندانی را در كشور دارد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور گفت: استان ایلام كمترین تعداد زندانی را در سطح كشور دارد كه این، بیانگر توجه مردم به مسائل فرهنگی و ارزشی است

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا، اصغر جهانگیر كه به همراه رئیس قوه قضائیه و هیات همراه به استان ایلام سفر كرده است، در نشست شورای قضایی شهرستان ایوان این مطلب را اعلام كرد.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور، میانگین تعداد متهمان را در كشور 22 درصد عنوان كرد و گفت: در این استان این آمار 20 درصد است كه نشان دهنده تلاش همكاران قضایی وتسریع در رسیدگی به پرونده ها است.
این مقام ارشد قضایی با ارائه برخی آمارها در خصوص نوع و میزان جرائم گفت: در استان ایلام هم اولین جرم مربوط به مواد مخدر است.
رئیس سازمان زندان ها درباره آسیب های زندان اظهاركرد: ورود افراد به زندان ها موجب بروز مشكلات دیگری در خانواده ها و حتی خود فرد می شود كه ضروریست قضات در صدور حكم زندان احتیاط بیشتری داشته باشند.

**رسالت دستگاه قضایی، توسعه عدالت در جامعه است.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه رسالت دستگاه قضایی را توسعه عدالت در جامعه برشمرد و گفت: برای انجام مناسب رسالت قوه قضائیه باید از همكاران قضایی صیانت و حمایت كنیم تا قضات بتوانند بدون دغدغه به اجرای عدالت بپردازند.
وی افزود: باید برای رشد و ارتقا قضات و كارگزاران قضایی كشور علاوه بر صیانت و حمایت، به موضوع آموزش هم اهمیت داده شود و همه این ها مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است.
مشاور رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان رشادت های مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی گفت: این استان نیاز به توجه بیشتر دارد و باید تلاش كنیم در تمام زمینه ها نسبت به این مردم ولایت مدار ادای دین كنیم.
جهانگیر اضافه كرد: امنیت در كنار عدالت زمینه ساز رشد و توسعه است و همه ما موظف به صیانت از این دو مقوله صیانت هستیم.
رئیس سازمان زندان ها ادامه داد: بررسی آمارهای موجود در خصوص جرائم و آسیب شناسی آنها، می تواند در روند برنامه ریزی كمك های قابل توجهی به متولیان امر داشته باشد.
در این جلسه دادستان شهرستان ایوان و تعدادی از اعضای شورای قضایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قضایی شهرستان ایوان به بیان مشكلات این شهرستان پرداختند.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تربیتی و تامینی در حاشیه این نشست با حضور در جمع مردم ضمن گفتگو با آنان به درخواست های آنان رسیدگی كرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله آملی لاریجانی روز گذشته (سه شنبه) به استان كرمانشاه سفر و از مناطق زلزله زده دیدن كرد؛ آیت الله آملی لاریجانی همچنین دیروز در بازدید از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب كه حدود 4 ساعت به طول انجامید، به صورت مستقیم با برخی ساكنان محله فولادی سرپل ذهاب كه در جریان زلزله 21 آبان بیشترین خسارت را دیده است، گفت و گو كرد.
رئیس قوه قضائیه به همراه مقامات عالی قضایی صبح امروز وارد استان ایلام شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
اجتمام** 7329**1569
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej
۰ نفر