۶ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82777331
T T
۰ نفر

30 روستای ریگان در محاصره شن های روان

۶ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82777331
30 روستای ریگان در محاصره شن های روان

كرمان - ایرنا - فرماندار ریگان درشرق استان كرمان با اشاره به وزش توفان گفت كه اكنون 30 روستای این شهرستان در محاصره شن های روان هستند.

امین باقری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: غلظت ریزگردها برخی ساكنان این شهرستان را با مشكلات تنفسی مواجه و 25 نفر را راهی مراكز درمانی كرده است.
وی ادامه داد: كاهش دید در محور ترانزیتی ریگان - چابهار موجب كندی عبور و مرور در این محور شده است و نیروهای راهداری پلیس راه و مراكز درمانی ریگان درحالت آماده باش قرار دارند.
باقری با بیان اینكه ستاد بحران بزودی در فرمانداری ریگان تشكیل می شود؛ به شهروندان توصیه كرد تا فروكش كردن توفان در منازل خود بمانند.
به گفته فرماندار ریگان این توفان كه از دیروز آغاز شده ، امروز بر شدت آن افزوده شده است .
باقری در خصوص سرعت توفان به علت نبود ایستگاه و یا سیستم لازم برای سنجش در این منطقه ، اظهار بی اطلاعی كرد و اظهار داشت : در این منطقه كویری كه بطور مداوم توفانهای شن به راه می افتد نیازمند ایستگاه ثابت هواشناسی برای سنجش سرعت توفان هستیم تا بموقع به مردم اطلاع رسانی شود .
وی اظهار كرد: منشاء ریزگردها در ریگان بیابان های اطراف این شهرستان است و تاكنون اقدامات زیادی در زمینه مهار ریزگردها از جمله مالچ پاشی، كشت نهال و ایجاد بادشكن انجام شده كه به دلیل افزایش كانونهای بحرانی در ریگان كافی نیست.
ریگان از شهرستانهای كانون بحران ریزگردها و فرسایش بادی در استان كرمان است و تاكنون ریزگردها 16 روستا را در این شهرستان خالی از سكنه كرده است.
ریگان تا مركز استان كرمان 285 كیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار: موسی ملاییان ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7442/1354
۰ نفر