۳ دی ۱۳۹۶، ۸:۲۱
کد خبر: 82773358
T T
۰ نفر
اعلام خطر رئيس كل دادگستري كرمان درباره نامقاوم بودن ساختمان زندان زرند

كرمان - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان كرمان با اشاره به اينكه ساختمان دادگستري زرند در زمين لرزه سال گذشته آسيب ديد و 800 ميليون تومان براي بازسازي اين بنا اختصاص يافت اما به دست ما نرسيد گفت: در زمين لرزه هاي اخير خسارت هاي بيشتري به اين بنا و ساختمان زندان زرند وارد شد و امروز در اين باره اعلام خطر مي كنيم.

به گزارش ايرنا، يدالله موحد شامگاه شنبه در ستاد مديريت بحران استان كرمان با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور افزود: ساختمان هاي دادگستري و زندان كوهبنان و راور مقاوم سازي شده و در زلزله هاي اخير نيز قضات و دستگاه هاي وابسته به قوه قضاييه با قوت وظايف خود را انجام داده اند و مشكلي نداشته ايم.
وي بيان كرد: انتظار داريم مصوبه قبلي ستاد مديريت بحران با جديت ادامه يابد و با بازسازي ساختمان دادگستري زرند، اين مشكل را نيز برطرف كنيم.
وي بر توجه ويژه به زندان زرند نيز تاكيد و خاطرنشان كرد: يكي از تبعات زلزله، متزلزل كردن نظم و امنيت است و اگر به زندان خسارت هايي وارد شود و زندانيان به منطقه وارد شوند نيز تبعات بيشتري را ايجاد مي كند.
وي ادامه داد: لازم است كه زندان جديدي براي زرند ساخته شود و به فوريت سوله سازي براي انتقال زندانيان به اين مكان نيز انجام شود.
معاون وزير كشور و رئيس ستاد مديريت بحران كشور و رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي روز شنبه وارد استان كرمان شدند.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ ريزي كشور پس از استقبال در فرودگاه بين المللي آيت الله هاشمي رفسنجاني كرمان، به اتفاق استاندار كرمان، رئيس مجمع نمايندگان استان و جمعي از مسئولان استان كرمان به شهرستان كوهبنان سفر كرد.
نوبخت در اين سفر ضمن بازديد از خسارات وارده به مناطق زلزله زده و اسكان موقت مردم و گفت و گوي صميمي با آنها، به كمپ ‌هاي امدادي جمعيت هلال احمر سركشي كرد و روند امدادرساني به مردم زلزله زده از جمله توزيع بيش از 450 دستگاه چادر امدادي را مورد بررسي قرار داد.
زمين لرزه اي با بزرگي 5.2 ريشتر 30 آذر سال جاري روستاي جور در شهرستان كوهبنان را لرزاند.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7440/3029