۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82772611
T T
۰ نفر

جلوگیری از سرقت بزرگ در یكی از بانك‌ها

۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82772611
جلوگیری از سرقت بزرگ در یكی از بانك‌ها

كرمان - ایرنا -دادستان عمومی و انقلاب كرمان گفت: با رصد اطلاعاتی توسط اداره كل اطلاعات و احكام و دستورهای صادره قضایی، اعضای یك باند بزرگ كه با جعل و هك سیستم بانكی كشور قصد انتقال هزاران میلیارد به حساب های شخصی خود را داشتند دستگیر و از سرقت منابع مالی و عمومی كشور جلوگیری شد.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی دادستانی كل كشور، دادخدا سالاری روز شنبه افزود: باند مذكور كه اعضای اصلی آن بومی استان كرمان نیستند با ثبت و تاسیس شركتی با پوشش بازرگانی 'هزاران میلیارد ریال' از سپرده های متمركز یكی از بانك های دولتی را طی یك عملیات فنی پیچیده ابتدا از حساب متمركز مركزی خارج و از طریق شعبه ای واقع در یكی از شهرهای شمالی كشور جهت رد گم نمودن عملیات محرمانه خود به بانك سومی در استان كرمان منتقل كردند.
وی ادامه داد: در مرحله چهارم این طرح وجوه را به حسابهای شخصی خود به آن شركت پوششی و سایر حسابهای دیگر منتقل و قصد برداشت و تصاحب آن را داشتند.
سالاری افزود: با هوشیاری و رصد انجام گرفته و اقدامات هماهنگ و منسجم سربازان گمنام امام زمان در اداره كل اطلاعات استان كرمان و طی دستورات صادره از سوی بازپرس ویژه و در جهت حفظ حقوق عامه و بیت المال مسلمین در مرحله اول از جابه جایی و انتقال وجوه جلوگیری شد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم با شناسایی عاملان و مرتكبان جرم در كمتر از 24 ساعت طی چندین عملیات همزمان در هفت استان كشور توسط مامورین اداره كل اطلاعات و با نیابت های صادره 13نفر از متهمان اصلی و محوری گروه مذكور از جمله طراح و سرباند شناسایی و دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت تحقیقات از آنان آغاز شده است .
دادستان عمومی كرمان گفت : در مجموع با اقدامات شبانه روزی و اشراف خوب اطلاعاتی و عملیات های ویژه و به موقع و به هنگام تمامی وجوه به بیت المال برگشت داده شده است .
سالاری در پایان ضمن هشدار به بانك ها در زمینه رعایت نكات ایمنی و امنیتی و پر نمودن منافذ ورود مجرمان به سیستم بانكی كشور افزود : دستگاه قضایی و مدعی العموم با مدیران بانكی كه با اهمال و قصور و گاها تبانی خود موجبات تضییع اموال عمومی وبیت المال را فراهم سازند برخورد قانونی مقتضی را انجام خواهد داد .
دریافت و انتشار : بهنام احمدی **
۰ نفر