جلوگيري از سرقت و حيف وميل هزاران ميلياردي در يكي از بانك هاي كشور

كرمان - ايرنا -دادستان عمومي و انقلاب مركز استان كرمان گفت: با رصد اطلاعاتي توسط اداره كل اطلاعات و احكام و دستورات صادره قضايي توسط اين دادستاني اعضاي يك باند بزرگ كه با جعل و هك سيستم بانكي كشور قصد انتقال هزاران ميليارد به حساب هاي شخصي خود را داشتند دستگير و از سرقت و تصاحب منابع مالي و عمومي كشور توسط مجرمين جلوگيري شد.

به گزارش دريافتي ايرنا از روابط عمومي دادستاني كل كشور دادخدا سالاري شنبه افزود: باند مذكور كه اعضاي اصلي آن غير بومي استان كرمان بوده اند با ثبت و تاسيس شركتي با پوشش بازرگاني هزاران ميليارد ريال از سپرده هاي متمركز يكي از بانك هاي دولتي را طي يك عمليات فني پيچيده ابتدا از حساب متمركز مركزي خارج و از طريق شعبه اي واقع در يكي از شهرهاي شمالي كشور جهت رد گم نمودن عمليات محرمانه خود به بانك سومي در استان كرمان منتقل كرده اند .
وي ادامه داد: در مرحله چهارم اين طرح وجوه را به حسابهاي شخصي خود به آن شركت پوششي و ساير حسابهاي ديگر منتقل و قصد برداشت و تصاحب آن را داشته منتقل كرده اند.
سالاري افزود: با هوشياري و رصد انجام گرفته و اقدامات هماهنگ و منسجم سربازان گمنام امام زمان در اداره كل اطلاعات استان كرمان و طي دستورات صادره از سوي بازپرس ويژه و در جهت حفظ حقوق عامه و بيت المال مسلمين در مرحله اول از جابجايي و انتقال وجوه جلوگيري شد.
وي ادامه داد: در مرحله دوم با شناسايي عاملان و مرتكبان جرم در كمتر از 24 ساعت طي چندين عمليات همزمان در هفت استان كشور توسط مامورين اداره كل اطلاعات و با نيابت هاي صادره 13نفر از متهمان اصلي و محوري گروه مذكور از جمله طراح و سرباند شناسايي و دستگير و با صدور قرار بازداشت موقت تحقيقات از آنان آغاز شده است .
دادستان عمومي كرمان گفت : در مجموع با اقدامات شبانه روزي و اشراف خوب اطلاعاتي و عمليات هاي ويژه و به موقع و به هنگام تمامي وجوه به بيت المال برگشت داده شده است .
سالاري در پايان ضمن هشدار به بانك ها در زمينه رعايت نكات ايمني و امنيتي و پر نمودن منافذ ورود مجرمان به سيستم بانكي كشور افزود : دستگاه قضايي و مدعي العموم با مديران بانكي كه با اهمال و قصور و گاها تباني خود موجبات تضييع اموال عمومي وبيت المال را فراهم سازند برخورد قانوني مقتضي را انجام خواهد داد .
دريافت و انتشار : بهنام احمدي **

سرخط اخبار استان‌ها