۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82771366
T T
۰ نفر
سالانه 4 میلیون گذرنامه در كشور صادر می شود

اصفهان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی اعلام كرد: سالانه حدود چهار میلیون گذرنامه در استانهای كشور برای متقاضیان صادر می شود.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری عصر پنجشنبه در مراسم روز ملی ثبت احوال و رونمایی از سند سجلی مرحوم حاج مرتضی اشتری در اصفهان، افزود: نیروی انتظامی در سال بیش از 30 میلیون انواع خدمات را ارائه می‌ كند كه 40 درصد از این خدمات بر مبنای اطلاعات ثبت احوال است.
وی ادامه داد: بیش از پنج میلیون مدارك دیگر مانند گواهینامه و كارت پایان خدمت وظیفه عمومی در ادارات تابعه نیروی انتظامی صادر می شود.
فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینكه هرجا اطلاعات و آمار كامل باشد بهتر می توان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و كاهش آنها برنامه ریزی كرد، اضافه كرد: در صورت نبود اطلاعات و آمار كافی تصمیم گیری ها با اختلال روبرو می‌شود و نمی‌توان براحتی برای پیشگیری از معضلات اجتماعی چاره اندیشی كرد.
وی با تاكید بر اینكه هویت مردم به اسناد سجلی باز می‌ گردد، افزود: ثبت احوال از مراجع اصلی استعلام برای انتخابات به شمار می ‌رود و در حوزه امنیت و حفظ امنیت ثبت احوال نقشی ویژه ایفا می كند.
سردار اشتری درباره پدرش مرحوم حاج مرتضی اشتری شاعر و پیر غلام امام حسین(ع) كه در جریان این مراسم از سند سجلی او رونمایی شد، گفت: هموراه روحیه پهلوانی و گذشت در او مشاهده می شد و همیشه در كنار مردم بود و به كارهای خیر می ‌پرداخت.
وی خاطرنشان كرد: اصفهان از لحاظ فعالیت های خیرخواهانه در كشور نمونه است و در این استان افراد بسیاری برای حل مشكلات مردم تلاش می كنند.
به گزارش ایرنا، سند سجلی مرحوم حاج مرتضی اشتری از مداحان اهل بیت و شاعران پیشكسوت عصر پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم روز ملی ثبت احوال در اصفهان رونمایی شد.
حاج مرتضی اشتری اصفهانی، شهریور سال 94 در 81 سالگی چشم از جهان فروبست.
وی از مداحان بنام اهل بیت(ع) و پیشكسوتان ورزش زورخانه ای در شهر اصفهان بود كه در 11 سالگی هنر مداحی را فراگرفت و عمری در وادی شعر و مداحی اهل بیت تلاش كرد.
او 13 ساله بود كه در سوگ از دست دادن مادر ، اولین شعرش را سرود و این هنر را ادامه داد و بر اشعار خود افزود.
اشعار این شاعر در دیوان شعری با نام دیوان اشتری اصفهانی به چاپ رسید.
همچنین در پایان این مراسم از فعالان عرصه ثبت احوال استان اصفهان تجلیل و قدردانی شد.
با تصویب شورای فرهنگی كشور، سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
ت/ 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حكیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار سیاست