۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82771143
T T
۰ نفر

دستگيري خواستگار مزاحم فضاي مجازي در ياسوج

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
کد خبر: 82771143
دستگيري خواستگار مزاحم فضاي مجازي در ياسوج

ياسوج- ايرنا- رئيس پليس فتا كهگيلويه و بويراحمد گفت: عامل مزاحمت و هتك حيثيت يك دختر جوان در فضاي مجازي دستگير شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس كهگيلويه و بويراحمد سرگرد روح اله شهبازي پور روز پنجشنبه اظهار داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان ياسوجي مبني بر اينكه فردي ناشناس اكانت واتساپ اينجانب را هك و به تمامي پيام‌هاي شخصي دسترسي پيدا كرده بود.
وي افزود: متهم موجب هتك حيثيت و دسترسي به تعدادي از تصاوير شخص شاكي شده كه اين موضوع به‌صورت ويژه در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
رئيس پليس فتا كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: متهم دستگير شده خواستگار پيشين اين دختر جوان بوده (شاكي) است.
وي عنوان كرد: با بررسي‌هاي تخصصي در فضاي مجازي توسط تيم كارشناسي، متهم شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي دستگير شد.
شهبازي پور تصريح كرد: متهم مذكور در بازجويي‌هاي پليسي به بزه انتسابي معترف و انگيزه خود از اين عمل مجرمانه را انتقام و خصومت شخصي از فرد شاكي عنوان كرد.
وي ابراز داشت: نامبرده جهت سير مراحل قانوني پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
رئيس پليس فتا كهگيلويه و بويراحمد گفت: شبكه‌هاي اجتماعي تلفن همراه ابزاري مفيد و خطرناك مي‌باشند كه حضور ناآگاهانه و بدون رعايت اصول ايمني كاربران در اين فضا، آسيب‌هاي فراواني به دنبال خواهد داشت.
وي از عموم مردم خواست از بارگذاري و به اشتراك گذاشتن تصاوير و فيلم‌هاي شخصي در شبكه‌هاي اجتماعي خودداري كرده و در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رايانه‌اي مراتب را از طريق وب‌سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌هاي مردمي گزارش كنند.
روز سه شنبه هفته جاري نيز در يك مورد مشابه، رئيس پليس فتاي استان كهگيلويه و بويراحمد گفته بود: مزاحم تلگرامي پس از شناسايي توسط پليس فتاي اين استان به انتشار پيام‌هاي توهين آميز و دروغ بر ضد شهروند ياسوجي اعتراف كرده و بازداشت شد.
خبرنگار: فهيمه قهرماني**انتشاردهنده: سيد ولي موسوي
9868/6110

سرخط اخبار استان‌ها