۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 82771140
T T
۰ نفر
مصوبات كميته قضايي حمايت از سرمايه گذاري استان اردبيل اجرايي شود

اردبيل - ايرنا - معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل گفت: مصوبات كميته قضايي حمايت از سرمايه گذاري و استانداري اردبيل بايد توسط دستگاه ها اجرا شود.

به گزارش ايرنا ، يوسف خدادادي روز پنجشنبه در جلسه كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان اردبيل افزود: در جلسه هاي كميته قضايي حمايت از سرمايه گذاري، صحبت هاي سرمايه گذاران و بانك ها شنيده شده و تصميم ها در قالب مصوبه اي جمع بندي مي شود اما به رغم اين فعاليت ها، بخش مهمي از مصوبات اين كميته و حتي مصوبه هاي استانداري اجرا نمي شود.
او گفت: مصوبات كميته قضايي بايد اجرا شود و بانك ها و دستگاه ها نگاه بخشي و انتفاعي خود را كنار گذاشته و با نگاه استاني و كلان براي حل مشكلات حركت كنند.
او اظهار كرد: كميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان نوعي استفاده از ظرفيت دستگاه قضا براي سرمايه گذاري است و اعضاي اين كميته متانت و جايگاه خاصي به اين كميته داده اند.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل ادامه داد: ريشه بيشتر جرايم به فقر، بيكاري برمي گردد و از اين رو چنين جلساتي اهميت مي يابد و بايد به تصميم هاي گرفته شده احترام گذاشته شود چرا كه اگر قرار باشد براي اجراي هر مصوبه كوچكي از مركز استعلام شود، ديگر كارگروه ها و كميته استاني از موضوعيت مي افتند.
خدادادي بيان كرد: بيكاري منشاء بسياري از آسيب هاي اجتماعي و جرائم از جمله خشونت، اعتياد، طلاق، تكدي گري و سرقت است و بر اين اساس دستگاه قضايي از سرمايه گذاران و كارآفرينان حمايت مي كند.
وي با بيان اينكه تنها راهكار ايجاد اشتغال جذب سرمايه است، افزود: متاسفانه استان اردبيل در جذب سرمايه و سرمايه گذاران يكي از استان هاي ضعيف كشور است .
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل اظهار كرد: ايجاد اشتغال به تنهايي از عهده دولت خارج است و اگر مشاركت بخش خصوصي و سرمايه گذاري آنها نباشد گره اشتغال استان گشوده نمي شود.
وي مهم ترين مانع سرمايه گذاري در استان را نگاه منفي و تنگ نظرانه به سرمايه گذاران دانست و گفت: بايد همه به سرمايه گذار نگاه مثبت داشته باشند تا آنها با رغبت در بخش هاي مختلف سرمايه گذاري كنند تا شاهد توسعه و پيشرفت منطقه باشيم.
در اين جلسه مشكلات برخي از واحدهاي توليدي بررسي و نسبت به رفع آنها دستور لازم صادر شد.
خبرنگار: يعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7110/6018

سرخط اخبار استان‌ها