۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸
کد خبر: 82770846
T T
۰ نفر
برنامه هاي پيشگيرانه و مقابله اي با مواد مخدر بايد پررنگ تر شود

قزوين-ايرنا-دادستان عمومي و انقلاب قزوين گفت: به منظور كاهش شيوع اعتياد، برنامه هاي پيشگيرانه و مقابله اي در حوزه مواد مخدر بايد پررنگ تر از قبل دنبال شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين اسماعيل صادقي نياركي روز پنجشنبه در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوين افزود: تغيير قانون در زمينه مبارزه با مواد مخدر با شتاب زدگي و كار غيركارشناسي صورت گرفته و ما با يك قانون مصوب رو به رو هستيم كه گريزي در اجراي آن وجود ندارد.
وي اضافه كرد: با تصويب اين قانون نگران آينده هستيم و همه بايد براي كاهش دغدغه ها در اين خصوص تلاش كنيم.
اين مسئول دستگاه قضايي استان قزوين گفت: رشد كشت 63 درصدي خشخاش در افغانستان و كاهش قيمت عرضه در داخل كشور كه بعد از تغيير قانون مبارزه با مواد مخدر سير صعودي داشته بسيار نگران كننده است.
صادقي افزود: با توجه به كاهش قيمت و رشد 63 درصدي توليد مواد مخدر در كشور همسايه شاهد تشديد عرضه هستيم و از طرفي تغيير قانون و كاهش مجازات ها نگراني هاي ما رو شدت بخشيده است.
دادستان عمومي و انقلاب قزوين افزود:همه اعضاي ستاد بايد اولويت نخست كاري خود را مقابله با اعتياد، اين پديده خانمان سوز كه جامعه جوانان و زنان و مردان در طبقات و سن هاي مختلف را درگير خود ساخته است، قرار دهند.
اين مسئول قضايي افزود: هر دستگاه و مجموعه اي كه امكان كمك براي كنترل و پيشگري شيوع مواد مخدر و اعتياد را دارد مورد حمايت قرار مي دهيم.
وي همچنين گفت: از رياست دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني قزوين درخواست داريم تا نسبت به مراكز نگهداري و درمان معتادان نظارت و توجه بيشتري به عمل بيايد تا شاهد اجراي كامل مقررات در اين اماكن باشيم.

***رتبه قزوين در مقابله با مواد مخدر بايد ارتقا يابد
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين نيز در اين نشست افزود: قزوين يكي از استان هاي مذهبي و با غناي بالاي فرهنگي در كشور است و نبايد ميزان شيوع مواد مخدر در آن نزديك به سه درصد باشد.
فرامرز مرادي ادامه داد: همكاري دستگاه ها و نهادهاي اجرايي، فرهنگي و مذهبي در اين زمينه بسيار حايز اهميت است و بايد با همكاري و تعامل با يكديگر شاهد كاهش و رفع معضل خانمان سوز اعتياد در استان باشيم.
وي ادامه داد: راه اندازي گرم خانه ها به منظور اسكان و نگهداري معتادان متجاهر با توجه به فرارسيدن فصل سرما بسيار ضروري است و بايد با همكاري شهرداري ها و ساير دستگاه ها در اين زمينه اقدام شود.
در اين نشست همچنين اعلام شد، از ابتداي سال جاري تاكنون 499 معتاد متجاهر مرد و 88 معتاد متجاهر زن در استان قزوين شناسايي شده اند.
نرخ شيوع مصرف مواد مخدر در استان قزوين 2.97 درصد است.
6101*3013
خبرنگار:هادي درزي رامندي**انتشاردهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها