۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82770282
T T
۰ نفر
معصومه ابتكار با سوزانا ترستال سفيرهلند در تهران ديدار كرد

تهران - ايرنا - معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده با « سوزانا ترستال» سفير هلند در ايران ديدار و بر ضرورت توسعه گفتگوها براي ايجاد فهم و درك مشترك از ويژگي ‌هاي فرهنگي و حركت در مسير صلح و نوع‌دوستي تاكيد كرد.

به گزارش روز چهارشنه ايرنا از معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، معصومه ابتكار به ظرفيت‌هاي توسعه يافته زنان ايراني و دستاوردهاي آنان در عرصه‌هاي مختلف اشاره كرد و گفت: بيش از دو دهه است كه سهم زنان به صورت مستمر بيش از 50 درصد از سهم دانشجويان در آموزش عالي كشور را دارند و بنابراين از نظر آگاهي و تخصص رشد جدي را تجربه كرده‌ اند.
ابتكار با تاكيد بر اينكه حوزه اقتصاد در جهان اكنون حوزه اي پرچالش است و ما به دنبال رفع اين موانع در اقتصاد كشور هستيم، اظهاركرد: به دليل سهم بالاي زنان دانش‌آموخته در تركيب متقاضيان كار، آنان در اولويت سياست‌گذاري و برنامه ريزي ها قرار دارند.
معاون رييس جمهوري، پيشرفت و بهبود وضعيت زنان روستايي را از ديگر حوزه‌هاي مورد توجه معاونت دانست و گفت: در تلاش هستيم با مشاركت زنان روستايي در مسير اقتصادي امن و پايدار گام برداريم.
وي به برخي ازتجارب موفق زنان روستايي در توسعه كسب وكارمانند آنچه در روستاي قصبه شهرستان گناباد رخ داده، اشاره كرد و افزود: شاهد تجربيات موفقي مانند توسعه كسب و كارهاي مرتبط با انرژي‌هاي پاك توسط زنان هستيم.
معاون رئيس جمهوري علاوه براين، به اقداماتي مانند تلاش براي دسترسي دختران مناطق محروم به ويژه در سيستان و بلوچستان و خراسان شمالي به فرصت‌هاي تحصيلي اشاره كرد و به نقش گروه‌هاي مرجع مختلف اجتماعي، مذهبي و فرهنگي در اثربخشي اين سياست‌ها و اقدامات تاكيد كرد.
در اين ملاقات سفير هلند ضمن ابراز خرسندي از اين ملاقات بر تمايل و علاقمندي كشور هلند بر توسعه روابط در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي به ويژه زنان و خانواده تاكيد كرد.
سوزارنا ترستال با اشاره به ارتقا نقش زنان در عرصه‌هاي مختلف گفت: حضور زنان ايراني در عرصه‌هاي ورزشي بسيار چشمگير و تحسين برانگيز است.
ترستال با اشاره به برنامه ‌هاي دو كشور ايران و هلند در زمينه گفتگوهاي حقوق بشري، به برنامه‌هاي كشور هلند در زمينه حمايت و تلاش براي كاهش خشونت عليه زنان و حمايت از خانواده و كودكان و توسعه زيرساخت‌هاي قانوني اشاره كرد.
وي با تاكيد بر فرهنگ غني و توسعه يافتگي اجتماعي ايران براي توسعه گفتگوها با حضور هيات هاي هلندي ابراز تمايل كرد.
در ادامه طرفين به بحث و بررسي در مورد راهكارهاي ارتقا نقش زنان در صلح و مبارزه با خشونت و افراطي‌گري پرداختند
اجتمام *1724* 7268
تنظيم: مهناز بيرانوند * انتشار: حسين فتح الهي

*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه