۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳
کد خبر: 82770119
T T
۰ نفر
استاندار زنجان: قانون اساسي تكيه گاه اصلي نظام است

زنجان - ايرنا - استاندار زنجان گفت: قانون اساسي تكيه گاه اصلي نظام سرافراز و سربلند جمهوري اسلامي است و براي اجراي قانون نيز بايد قانوني عمل كرد.

اسدالله درويش اميري روز چهارشنبه در مجمع سالانه پيشگري از وقوع جرم در نيروهاي مسلح استان زنجان افزود: زيباترين پيامي كه از فرمايشات حضرت علي(ع) در خصوص اداره جامعه به مالك اشتر به ما مي رساند اين است كه امكان زندگي سالم انسان هايي كه در يك جغرافيا در كنار يكديگر زندگي مي كنند، بدون وجود چارچوب و مقررات و قانون، وجود ندارد.
وي با بيان اينكه نيروهاي مسلح بايد طوري در جامعه برخورد كنند كه مردم احساس نكنند كه فراتر از آنان هستند، اظهار كرد: سازمان قضايي نيروهاي مسلح وظيفه خطيرتري نسبت به ساير قضات دارد.
درويش اميري با تاكيد براينكه سازمان قضايي نيروهاي مسلح به دليل وظايف كاري خود كه با مجريان نظم و امنيت سر و كار دارند وظيفه و نقش اساسي دارد ادامه داد: اين سازمان اصلي ترين مرجع و پناهگاه كساني است كه اگر تخلفي از مجريان نظم و قانون شده، به موضوع رسيدگي كنند.
استاندار زنجان گفت: نيروي انتظامي در خط مقدم ارتباط با جامعه است و امنيت جامعه در گرو تلاش و بي خوابي و اجراي دقيق قانون به وسيله كاركنان ناجا است و پيشگيري از جرايم و انحرافات در جامعه جايگاه بزرگي دارد.
درويش اميري با بيان اينكه حجم عظيم وظايف نيروي انتظامي به حتم آسيب هايي را متوجه شما مي كند افزود: بايد تلاش كنيم تا پليس جامعه محوري داشته باشيم، پليس امروز مورد اعتماد و امين مردم قرار گرفته است و شما ماموران قدر بدانيد كه مردم به شما اعتماد كرده و با مشاهده شما احساس امنيت مي كنند.
وي تصريح كرد: مردم بايد احساس كنند كشور را دولت در سايه حاكميت و نظام قانونمند اداره مي كند و اين احساس را داشته باشند كه جامعه و كشور، قانونمند و در چارچوب قانون اداره مي شود و همه در برابر قانون در يك رده هستند.
درويش اميري افزود: نيروي انتظامي با توجه به تعدد ماموريت هايي كه دارد اگر دچار خطا شد ما دادستان نيروهاي مسلح داريم و از ظلمي كه شده بايد از شما و حقتان دفاع كند و يكي از حقوقتان نيز ديه اي كه به شما پرداخت مي شود.
وي با بيان اينكه بايد مجرمان با حضور به موقع و سريع نيروي انتظامي احساس ناامني كنند، اظهار كرد: مردمي بودن پليس، خاص نيروي مقدس انتظامي ايران است و ما افتخار مي كنيم كه از استان هاي امن كشور در مقوله امنيت هستيم.
درويش اميري، اجراي قانون و پيشگيري از وقوع جرم را از وظايف نيروي انتظامي اعلام كرد و افزود: پيشگري همواره مقدم بر برخورد است بنابراين فرهنگ پيشگيري از وقوع جرم بايد در جامعه نهادينه شود.
استاندار زنجان با اشاره به اينكه پليس اسلامي امروز به عنوان نماد حاكميت و اجراي قانون، بايد بر اساس استانداردهاي تعريف شده عمل كند، تاكيد كرد: شما بايد الگوي سالمي براي سايرين باشيد و مردم را با هر گرايش و تفكر بايد شهروند خود بدانيد.
درويش اميري با اشاره به فرمايش حضرت علي (ع) به مالك اشتر كه فرمودند 'خداوند را بايد بر بالاي سرمان ببينيم' افزود: ضرب و جرح متهمان از ديدگاه توده مردم، رفتار غيرانساني تلقي مي شود چه بلند شدن باتون مامور و چه پليس سد معبر شهرداري باشد.
وي با تاكيد براينكه نيروي انتظامي بيشترين ارتباط با مردم را دارد، اظهار كرد: مردمداري و جامعه محوري نيروي انتظامي باعث افزايش مشاركت مردم با پليس و محبوبيت اين نيروي خدوم در جامعه شده است.
استاندار زنجان اعتماد عمومي را مهمترين سرمايه اجتماعي براي نيروي انتظامي دانست و گفت: فرصت به مردم را بايد قدر دانست و پليس بايد آنچنان مقتدر و با صلابت باشد كه عموم مردم احساس امنيت كرده و تبهكاران نيز احساس ترس و ناامني داشته باشند.
6084/6085
دريافت كننده: پرويز غفاري **انتشاردهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها