۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۴
کد خبر: 82769658
T T
۰ نفر

رونمايي از ضريح جديد امامزاده سيد احمد مرند

۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۴
کد خبر: 82769658
رونمايي از ضريح جديد امامزاده سيد احمد مرند

تبريز - ايرنا - ضريح جديد امامزاده سيد احمد (ع) مرند روز چهارشنبه با حضور مديركل بازرسي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور و جمعي از مسئولان و عاشقان اهل بيت (ع) رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين ضريح از روي طرح ضريح حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط هنرمند اصفهاني 'سيد محسن احمدي در مدت يك سال ساخته شده است.
براي ساخت اين ضريح مبلغ يك ميليارد ريال هزينه شده كه تمامي هزينه ها از سوي خيران و كمك هاي مردمي جمع آوري شده است.
در اين مراسم امام جمعه مرند، مديران كل اوقاف و امور خيريه استان هاي آذربايجان شرقي و استان يزد و جمعي از مسئولان و مشتاقان اهل بيت (ع) حضور داشتند.

** امامزادگان امانت هاي الهي هستند
مديركل بازرسي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در اين مراسم، با اشاره به تاريخچه حضور امامزادگان در ايران گفت: اوايل قرن سوم، انقلابي در برخي مناطق ايران به وجود آمد و مراغه، مرند و اردبيل محل تحولات و پناهگاه اهل بيت (ع) شد.
حجت الاسلام شعذب شيري با بيان اينكه امام زادگان مبلغان خاموش الهي بودند، به قيام فرزندان امام موسي بن جعفر (ع) در نقاط مختلف ايران از جمله قم، شيراز، طبس و مرند پرداخت و گفت: از جمله اين قيام ها قيام حضرت احمدبن موسي (ع) است كه مرقد مطهرشان در مرند واقع شده است.
حجت الاسلام شيري ادامه داد: امامزاده ابوجعفر محمد، متولد شهر مرند هستند و امروز مرقد مطهرشان در يزد قرار دارد.
مديركل بازرسي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور بر ضرورت توسعه اين امامزاده تاكيد كرد و گفت: امامزاده سيد احمد (ع) مرند جزو سه امامزاده برجسته اي است كه در ايران اسلامي قرار دارد.

**وحدت جوامع اسلامي با تمسك به ثقلين ممكن است
امام جمعه مرند هم با اشاره به اينكه پيامبر عظيم الشان، اسلام را مايه سعادت و سربلندي دنيا و آخرت معرفي كردند، اظهار كرد: سعادت دنيا و آخرت با همراهي قرآن و عترت است.
حجت الاسلام علي نعمت زاده خاطرنشان كرد: سم اختلاف امروز در بين جوامع اسلامي با هدايت مزدوران استكبار پاشيده مي شود و ايجاد وحدت براي امت اسلام جز با ثقلين ممكن نيست.
امام جمعه مرند با اشاره به عزت مكتب تشيع در جهان تاكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران امروز به بركت تمسك به ثقلين در دنيا جايگاهي پيدا كرده و مسلمانان كشورهاي اسلامي را با خود همراه كرده است.
حجت الاسلام نعمت زاده اظهار كرد: بعد از قم و شيراز، امامزاده اي به عظمت امامزاده احمد بن موسي(ع) مرند نيست و دست خط آيت الله شبيري زنجاني درباره اين امامزاده نيز يك سند بزرگ است.
وي بر ضرورت تبديل امامزاده سيد احمد مرند به قطب فرهنگي تاكيد و خاطر نشان كرد: توجه به اين امامزاده بايد بسيار بيشتر از اين باشد و نسبت به توسعه صحن اين امامزاده غفلت شده است.

**تدوين نقشه جامع توسعه امامزادگان آذربايجان شرقي
مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي، در اين مراسم گفت: نقشه جامع توسعه امامزادگان استان آماده شده كه از اوايل سال آينده عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
حجت الاسلام علي مصائبي افزود: علت حضور امامزاده در هر منطقه نشان از ولايت مداري، دينداري و تشيع مردم آن منطقه است كه آن امامزادگان به علت خفقان آن دوره، به اين مردم پناه آوردند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان خاطرنشان كرد: ضريح مطهر اين امامزاده همانندي در استان آذربايجان شرقي ندارد و اين تنها نمونه اي است كه با كمك خيران و مردم آماده و امروز رونمايي مي شود.
امامزاده سيد احمد (ع) مرند با يك واسطه نسب اش به حضرت امام موسي كاظم (ع) مي رسد، امامزاده احمد ابن موسي الكاظم (ع) از امامزادگان معروف و متبرك استان آذربايجان شرقي و شمالغرب كشور به شمار مي رود.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعيت در 70 كيلومتري شمال غرب تبريز واقع است.
تنظيم:نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183

سرخط اخبار استان‌ها