۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82768760
T T
۰ نفر
امضای یاداشت تفاهم همكاری در حوزه سلامت بین ایران و چین

پكن-ایرنا- یادداشت تفاهم همكاری در حوزه سلامت بین ‎وزارت بهداشت ایران و چین امروز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت كشورمان و همتای چینی وی در پكن امضا شد.

‎‏‎به گزارش ایرنا، این یاداشت تفاهم با توجه به ضرورت ارتقا و تقویت ارتباطات دوستانه بین دو كشور و نظر به تمایل موجود برای گسترش همكاری در موضوعات مرتبط با سلامت براساس منافع دوجانبه، به امضای دكتر سید 'حسن قاضی زاده هاشمی' وزیر بهداشت ایران و خانم ‎دكتر 'لی بین' وزیر كمیسیون ملی سلامت و تنظیم خانواده جمهوری خلق چین رسید.
تبادل كارشناسان بهداشت عمومی و متخصصان پزشكی، تبادل اطلاعات مربوط به بهداشت عمومی و پزشكی، سازماندهی كنفرانس ها و سمپوزیوم های پزشكی، همكاری های مربوط به بهداشت عمومی و پزشكی بر اساس توافق دوجانبه از جمله اقداماتی است كه در چارچوب این یادداشت تفاهم انجام می شود.
طب سنتی، پیشگیری و كنترل بیماری های عفونی، كنترل و پیشگیری بیماری های غیر واگیر، مراقبت های اولیه بهداشتی، بهداشت روستایی، سیاست گذاری سلامت و مدیریت پزشكی، نظام سلامت، پوشش همگانی سلامت، تبادل اطلاعات در زمینه تامین مالی نظام سلامت و ارزیابی تكنولوژی سلامت از جمله حوزه های قابل همكاری در چارچوب این تفاهم نامه است.
‏‎دكتر قاضی زاده هاشمی در راس هیاتی متشكل از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شنبه شب وارد پكن شد.
‏‎شركت در نخستین همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم چین در پكن، بازدید از بخش های مختلف 'بیمارستان كالج پزشكی پكن' و همچنین بیمارستان 'طب سنتی ' پكن از جمله برنامه های سفر وزیر بهداشت به چین بود.
امضای قرارداد ساخت 5 بیمارستان در چین و دیدار با وزیر بهداشت چین از دیگر برنامه های این سفر سه روزه بود.
**آساق**1904*1144** انتشار دهنده: علیرضا جباری

سرخط اخبار جهان