اجرای برنامه های فرهنگی برای زندانیان
/برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان

تهران - ایرنا - مدیركل زندان های استان تهران با تاكید براینكه وقت زندانی در زندان به بطالت نمی گذرد، گفت: هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان با هدف تربیت و اصلاح مددجو به میزبانی زندان های استان تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، مصطفی محبی روز یكشنبه در نشست خبری در برج آزادی، افزود: زندانی در زندان رها نیست و وقت او به بطالت نمی گذرد؛ ٩ سالن مجهز در ٩ زندان استان تهران برای اجرای برنامه های فرهنگی فعال است و در هر زندان گروه حرفه ای تئاتر علاوه بر گروه های مبتدی، مشغول فعالیت هستند.
مدیركل زندان های استان تهران درباره هفدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر كشور، اظهاركرد: در فراخوان داده شده، از ١٣٠ اثر هنری ارسالی ١٨ اثر برتر شناخته شد و در سه روز ١٢ تا ١٤ دیماه امسال به طور زنده تئاترها در برج آزادی اجرا می شود.
به گفته وی، اداره كل زندان های استان تهران ، امسال میزبانی هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان را متقبِل شده و با تشكیل كمیته های تخصصی فعالیت هایی را پیش برده است و با همكاری بنیاد رودكی و برج آزادی این جشنواره ١٢ تا ١٤ دیماه می شود .
محبی، یكی از شاخص های زندان ها در راستای اصلاح و تربیت را اجرای برنامه زنده تئاتر عنوان كرد.
وی ادامه داد: در زندان ها بخش های مددكاران برای رفع مشكلات فراوان آنان فعال است.
مدیركل زندان های استان تهران با بیان اینكه حوزه ورزش زندان ها هم فعال است، گفت: زندانیان در ٤٠ رشته حرفه آموزی و صنایع دستی مشغول آموزش هستند و آموزش در هر زندان به میزان امكانات انجام می شود.

**١٠درصد زندانیان مشغول كار هستند
محبی درباره وضعیت اشتغال مددجویان اظهاركرد: ١٠ درصد زندانیان مشغول به كار هستند و در حرفه ای كه آموزش دیده اند كار می كنند تا بعد از آزادی مشكلی برای اشتغال نداشته باشند.
وی ادامه داد: در زندان ها ٤ گروه اصلی تئاتر، موسیقی، فیلم سازی و هنرهای تجسمی فعالیت می كنند و در مجموع به لحاظ ارتقای تفكر مطالعاتی در زندان ها ٣٣ كتابخانه با ١٧٠ هزار جلد كتاب در اختیار مددجویان و كاركنان زندان ها قرار دارد.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1569
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه