۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷
کد خبر: 82764308
T T
۰ نفر
وحدت دانشگاه و حوزه در سايه ولايت فقيه عامل توسعه و تعالي است

سميرم، اصفهان- ايرنا- امام جمعه سميرم گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها در سايه ولايت فقيه است كه مي تواند عامل ترقي، تعالي و توسعه معنوي و اقتصادي كشور باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيف الله دهقاني فيروزآبادي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه سميرم، با گراميداشت 27 آذر ماه روز وحدت حوزه ودانشگاه اظهار كرد: شهادت شهيد مفتح نقطه عطف وحدت دو نهاد علمي و آگاهي بخش است كه امام راحل بر آن تاكيد داشتند.
خطيب جمعه سميرم هدف دانشگاه و حوزه را به سعادت رساندن جامعه زير سايه ولايت فقيه عنوان كرد و گفت: رسيدن به اين هدف با شعار صرف قابل تحقق نيست بلكه بايد دراقدام وعمل نيز اين وحدت و رشد اعتقادي و علمي را شاهد و ناظر باشيم.
امام جمعه سميرم بي تفاوتي را آفت جامعه بويژه دردانشگاه ها و حوزه ها دانست و گفت: فريادهاي ضد استكباري مرگ بر آمريكا واسرائيل و آل سعود امروز بيشتر از هر زماني بايد در اين دو نهاد بلند باشد و به گوش دنيا برسد.
وي خاطر نشان كرد: 25 آذرماه به عنوان روز پژوهش نامگذاري شده اما در بسياري از موارد به اين موضوع مهم توجه نشده يا كمتر توجه شده است.
حجت الاسلام دهقاني فيروزآبادي در بخش ديگر خطبه ها، به صدور مجوز دولت مكرون براي بر پايي تجمع منافقان كوردل در پاريس اشاره و تاكيد كرد: وزارت خارجه ما بايد كوبنده و قاطع در برابر اين اقدام خائنانه فرانسوي ها واكنش نشان دهد.
خطيب جمعه سميرم همچنين از دستگاه ديپلماسي كشورخواست درباره سفر جانسون وزير خارجه بريتانيا به تهران شفاف تر با مردم و افكار عمومي سخن بگويد و توضيح دهد.
سميرم در 160 كيلومتري جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ت/ خبرنگار: محمود افشاري - انتشار: عمادي

سرخط اخبار استان‌ها