۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82764307
T T
۰ نفر
امام جمعه ملاير: نمايندگان مجلس نگاه منصفانه به لايحه بودجه 97 داشته باشند

ملاير- ايرنا- امام جمعه ملاير با اشاره به لايحه بودجه 97 كه به تازگي تقديم مجلس شوراي اسلامي شده است، گفت: نمايندگان بايد به اين لايحه نگاه منصفانه و واقع بينانه داشته باشد تا اين بودجه بتواند اهداف برنامه ششم توسعه را تامين كند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراري در خطبه هاي نماز جمعه ملاير در مسجد جامع اين شهر، بر لزوم نگاه كارشناسي نمايندگان مجلس به مسايلي همچون اشتغال، مسكن و ازدواج جوانان، ركود و بيكاري و در مجموع اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد.
وي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست با دقت لايحه بودجه 97 را بررسي و تصويب و در صورت لزوم اصلاحاتي در بندهاي آن لحاظ كنند.
خطيب جمعه ملاير افزود: از مسئولان كه دلسوز مردم هستند و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي انتظار داريم ضعف هاي لايحه بودجه سال 97 را برطرف كنند و ضمن ديدن خلاء ها، نگاه كاشناسي به اين لايحه داشته باشند.
امام جمعه ملاير با گراميداشت سالروز شهادت آيت الله دكتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، حفظ اين وحدت را امري ضروري برشمرد و اظهار كرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال پيشرفت كشور بايد در كنار هم و با هم متحد باشند و مسير واحدي را براي تعالي طي كنند.
وي ادامه داد: امروز دشمن درصدد ايجاد تقابل بين حوزه و دانشگاه است كه اين امر مي تواند ملت و اسلام را به خطر بيندازد.
وي اضافه كرد: تعالي بخشيدن به ايران و نظام اسلامي، استقلال و خودكفايي كشور و شكست دادن تحريم ها و تهديدهاي دشمنان بايد از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه باشد.
وي با تاكيد بر اينكه حوزويان بايد اخلاق، اراده و بنيه هاي اعتقادي؛ و دانشگاهيان تلاش، جهاد و كوشش علمي را در دستور كار خود دهند، افزود: ما براي رسيدن به آن نقطه رفيع و بلند نيازمند به اعتقاد، تكامل، اخلاق و مجهز شدن به علم روز هستيم.
حجت الاسلام برقراري با سفر اخير وزير امور خارجه انگليس به ايران اشاره كرد و گفت: به گفته مسئولان سفر بوريس جانسون براي بهبود روابط اقتصادي ايران با انگليس و اخذ تصميماتي درباره پسا برجام است، در حاليكه رسانه هاي معاند مدعي شده اند كه هدف از اين سفر آزاد كردن دو جاسوس زنداني شده در ايران است.
وي با اشاره به ايجاد ناامني در منطقه و جنگ در كشورهاي اسلامي بيان كرد: انگليس نيز در اين ناامني ها همپاي آمريكا است و تقاضا داريم مسئولان در چنين سفرها و تعاملات خارجي از مواضع انقلابي وارد شوند.
وي همچنين بر لزوم ارسال هر چه بيشتر كمك هاي مردمي به زلزله زدگان كرمانشاه و سرپل ذهاب تاكيد كرد و گفت: وضعيت زلزله زدگان غرب كشور با توجه به سرد شدن هوا، بدتر شده است و همچنان نياز به كانكس و وسايل گرمايشي دارند.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: سعيد زارع كندجاني

سرخط اخبار استان‌ها