۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82763969
T T
۰ نفر

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان باندونگ سئول

۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82763969
بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان باندونگ سئول

سئول- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران و هیات همراه در ادامه سفر به كره جنوبی و بازدید از مراكز بیمارستانی و درمانی سئول، امروز /جمعه/ از بیمارستان باندونگ سئول بازدید كرد.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این بازدید گفت: همه ایرانیان بیمه هستند و از خدمات درمانی مناسبی برخوردارند.
وی با اشاره به اینكه در ایران 60 دانشگاه علوم پزشكی خدمات بیمارستانی ارایه می كنند گفت: 200 هزار دانشجو نیز در ایران تحصیل می كنند كه بخشی از انها دانشجویان خارجی از جمله منطقه خاورمیانه هستند.
دكتر هاشمی با اشاره به اینكه در زمینه بهداشت هم هر دو هزار ایرانی یك مراقبت سلامت دارند گفت: از جمعیت 80 میلیونی كشورمان 23 میلیون آنها در روستاها زندگی می كنند.
وی گفت: در روستاهای به ازای هر هزار نفر یك خانه بهداشت داریم و در حال حاضر 0 هزار خانه بهداشت در ایران وجود دارد و در هر خانه بهداشت هم یك آقا و یك خانم مسئولیت سلامت مردم را به عهده دارند.
به گفته وی در شهرها نیز مراقب سلامت فعالیت دارند كه پیشگیری از بیماری ها را انجام می دهند.
وزیر بهداشت افزود: در زمینه درمان هم 900 بیمارستان داریم كه 600 مورد آنها خصوصی و 300 مورد دیگر عمومی هستند.
دكتر هاشمی افزود: در حوزه پژوهش هم 600 مركز در دانشگاه ها و بخش خصوصی داریم كه در سال 45 هزار مقاله علمی در نمایه بین المللی isi منتشر می كنند و رتبه اول منطقه و 16 جهانی را در این زمینه داریم.
وی با بیان اینكه زمینه های همكاری زیادی بین مراكز علمی ایران و كره جنوبی وجود دارد اظهار امیدواری كرد این سفر دستاوردهای مهمی برای دو طرف داشته باشد.
دكتر قاضی زاده هاشمی در راس هیاتی متشكل از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصر روز پنجشنبه وارد سئول شد.
دكتر 'جو هو لیی' رییس بیمارستان باندونگ سئول نیز در این دیدار به ارایه گزارشی از وضعیت بیمارستان به ویژه در حوزه it پرداخت و گفت: بیمارستان باندونگ در سال 1885 میلادی تاسیس شده است.
وی افزود: بیمارستان دارای یك هزار و 163 تخت عمومی، 42 تخت مراقبت های ویژه، 71 تخت ای سی یو و 40 تخت در بخش ان ای سی یو است.
او با بیان اینكه بیمارستان باندونگ سئول سالانه حدود 37 هزار عمل جراحی انجام می دهد گفت: بیمارستان دارای 793 پزشك، یك هزار و426 پرستار و 73 داروخانه است.
وزیر بهداشت و هیات همراه در این بازدید از بخش های مختلف بیمارستان باندونگ سئول بازدید كرد و از نزدیك در جریان توسعه پزشكی كره جنوبی و همچنین تجهیزات و امكانات این بیمارستان قرار گرفت.
در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دكتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می كنند.
شركت در نشست همكاری های بهداشتی و پزشكی، بازدید از بیمارستان یونسه ای سئول، بازدید از بیمارستان ملی سئول، ملاقات با وزیر بهداشت كره جنوبی و بازدید از نمایشگاه تولیدات پزشكی سامسونگ از جمله برنامه های سفر سه روزه وزیر بهداشت به كره جنوبی است.
**آساق**1904*1144* انتشار دهنده: علیرضا جباری

سرخط اخبار جهان