۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82763069
T T
۰ نفر
خدمت‌رساني 13ميليارد توماني كميته امداد در مناطق محروم استان زنجان

زنجان - ايرنا - مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان زنجان گفت: بيش از 13 ميليارد و 33 ميليون تومان در بخش‌هاي مختلف به مددجويان تحت حمايت در مناطق محروم از ابتداي امسال تاكنون توسط اين نهاد از محل كمك‌هاي مردمي و منابع داخلي اين نهاد خدمت‌رساني شده است.

به گزارش ايرنا، رسالت اصلي كميته امداد محروميت‌زدايي از جامعه و زمينه‌سازي براي ارتقاء سطح معيشتي و اقتصادي خانوارهاي مددجويي تحت حمايت اين نهاد قرار دارد و در اين ميان مددجويان تحت حمايت مناطق محروم در اولويت اول دريافت خدمات اين نهاد در بخش‌هاي مختلف هستند.
هدايت صفري روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خدمات ارائه‌شده به مددجويان تحت حمايت اين نهاد از ابتداي امسال تاكنون در مناطق محروم و در قالب كمك به تامين مسكن، خدمات فرهنگي، اشتغال، بهداشت و درمان، معيشت و امور حمايت‌هاي اجتماعي ازجمله جهيزيه و كمك به ايتام و فرزندان محسنين بوده است.
وي يادآوري كرد: هم اكنون 771 روستاي استان زنجان در مناطق با ضريب محروميت 6 و هفت اين استان قرار دارند و بر اين اساس هفت هزار و 276 خانوار در 31 دهستان مناطق محروم از خدمات كميته امداد اين استان در بخش‌هاي مختلف بهره‌مند هستند.
صفري افزود: اين نهاد با شناسايي صحيح نيازهاي خانوارهاي مددجويي تحت حمايت كميته امداد در بخشهاي مختلف و با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در اين استان زمينه شكوفايي اقتصادي جامعه هدف اين نهاد در مناطق محروم اين استان را فراهم مي كند.
اين مسئول ادامه داد: رويكرد كميته امداد اين استان در حوزه خدمت‌رساني به خانوارهاي تحت حمايت اين نهاد در مناطق محروم توانمندسازي انها با محوريت اشتغال است.
وي اظهار كرد: از مجموع خدمات ارائه‌شده به مددجويان تحت حمايت اين نهاد در مناطق محروم بيش از سه ميليارد و 550 ميليون تومان به‌منظور اشتغال‌زايي جامعه هدف اين نهاد از ابتداي امسال تاكنون پرداخت‌شده است.
مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان خاطر نشان كرد: طي مدت ياد شده سه ميليارد و 550 ميليون تومان خدمات بهداشتي و درماني به مددجويان تحت حمايت اين نهاد در مناطق محروم هزينه شده است.
به گفته وي، بيش از 2 ميليارد و 130 ميليون تومان نيز به‌ منظور تامين مسكن مددجويان تحت حمايت اين نهاد در مناطق محروم در قالب ساخت، تعمير و بهسازي مسكن و ساخت سرويس بهداشتي و حمام از ابتداي امسال تاكنون هزينه شده است.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعيت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غيرمستمر كميته امداد استان زنجان برخوردار هستند و اين تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بيمار خاص و سرطاني است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار: اسماعيل جهانبخش