۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶
کد خبر: 82762660
T T
۰ نفر
روسیه نتیجه مطالعه میدان های گازی ایران را تا 11فروردین تحویل می دهد

تهران- ایرنا- مدیرعامل گازپروم روسیه گفت: نتیجه مطالعه میدان های گازی كیش، فرزاد «آ» و «بی» و پارس شمالی در سه ماه نخست سال 2018 میلادی (تا یازدهم فروردین ماه) به ایران تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «الكسی میلر» عصر امروز (چهارشنبه) پس از امضای تفاهمنامه با شركت ملی نفت ایران در جمع خبرنگاران، بیان داشت: این شركت مطالعه میدان های گازی كیش، فرزاد آ و بی و پارس شمالی را ادامه داده است.
وی افزود: در این جلسه، جزییات تفاهمنامه و همكاری ایران ال.ان.جی بررسی شد كه مذاكرات مفیدی بود.
مدیرعامل گازپروم روسیه ادامه داد: همچنین امروز فرصت های همكاری دوجانبه در صنعت گاز بررسی شد.
به گزارش ایرنا، عصر امروز (چهارشنبه) 2 تفاهمنامه همكاری در صنعت گاز و ال.ان.جی با حضور وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و «الكسی میلر» مدیرعامل گازپروم روسیه، امضا شد.
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پس از این آیین به خبرنگاران اعلام كرد بر پایه پیش بینی ها، تكمیل طرح ایران ال.ان.جی به چهار میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و گازپروم روسیه در مدت ٦ ماه، مطالعات خود را درباره این طرح به ایران تحویل می دهد.
«بیژن زنگنه» اضافه كرد: شركت گازپروم در قالب احداث خط لوله و احداث واحدهای ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده)، برنامه هایی را پیش بینی كرده است.
به گفته وی، كارخانه ایران ال.ان.جی با ظرفیت تولید سالیانه 10 میلیون تن، نیمه كاره مانده و تكمیل آن یك گام مهم برای صنعت گاز ایران و پتروشیمی های متكی بر گاز است.
«علی كاردر» مدیرعامل شركت ملی نفت ایران و مدیرعامل گازپروم روسیه امروز تفاهمنامه «مطالعه برای ساخت و عملیاتی كردن پروژه ایران ال.ان.جی» را امضا كردند.
همچنین یادداشت تفاهمی نیز درباره نقشه راه گاز در ایران به امضا رسید.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : IRNAeco@
اقتصام**2022 *1961
خبرنگار: میثم طاهری** انتشار: مریم مسعود

سرخط اخبار اقتصاد