رئيس پليس پيشگيري ناجا: نيروي انتظامي بدنبال  توسعه توان و تكنولوژي پاسگاه هاست

شهركرد- ايرنا- رئيس پليس پيشگيري ناجا گفت: توسعه توان، تحرك و تكنولوژي پاسگاه ها و كلانتري ها از برنامه هاي آتي نيروي انتظامي به خصوص در مناطق كمتر توسعه يافته است.

سردار محمد شرفي روز چهارشنبه در نوزدهمين همايش روسا و فرماندهان كلانتري و پاسگاهها (كوپ) چهارمحال و بختياري افزود: افزايش توان و تحرك كلانتري و پاسگاه ها كه به موقع در صحنه هاي امداد رساني به مردم خدمات و وظايف انتظامي ارائه مي دهند، از اولويت هاي سال جاري اين نيرو است.
وي با بيان اينكه زيرساخت هاي پاسگاه و كلانتري هاي كشور به سمت فرسودگي است، اظهار كرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه زيرساخت هاي اين بخش پيش بيني شده است.
به گفته وي، برخي از كلانتري ها و پاسگاه ها كمتر از 50 درصد خودرو مورد نياز دارند و خودروهاي موجود نيز عمر قانوني خود را كرده اند و انتظار است توجه به توسعه زيرساخت هاي در حوزه انتظامي انجام شود.
سردار شرفي با اشاره به اينكه استان چهارمحال وبختياري عقب ماندگي هاي زيادي از نظر ساختار توان، تحرك و تكنولوژي دارد، افزود: پيش بيني مي شود كه بيشترين سهم از اعتبارات در بخش توسعه زيرساخت ها به اين استان اختصاص يابد.
رئيس پليس پيشگيري ناجا يكي از مهمترين موضوعات اين بخش را كاهش سرقت از اماكن خصوصي عنوان كرد و گفت: سرقت از اماكن خصوصي و كارگاه هاي توليدي و كارخانه هايي كه به دلايلي تعطيل هستند، بيشترين فراواني را در اين نوع سرقت داشته است.
وي افزود: سهم كلانتريها و پاسگاه هاي چهارمحال وبختياري در كشف جرائم 53 درصد است كه اين ميزان به ميانگين كشوري نزديك است.
شرفي با بيان اينكه در اين استان 18 درصد مراجعه كنندگان به كلانتري و پاسگاه ها كاهش پيدا كرده است، افزود: امسال در جرائم خشن از جمله سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و باجگيري و زورگيري در اين استان بين 30 تا 100 درصد كاهش داشته است.
استاندار چهارمحال وبختياري نيز در اين همايش با اشاره به اهميت احساس آرامش و امنيت در جامعه گفت: ايجاد اين امنيت برعهده دولتمردان و مجموعه انتظامي و نظامي كشور و همراهي مردم است.
اقبال عباسي افزود: اگر در جامعه احساس آرامش و امنيت مشاهده نشود، جامعه دچار تزلزل مي شود.
وي اظهار كرد: نيروهاي انتظامي بايد با افزايش اقتدار، اعتماد، امكانات و تجهيزات و بصيرت و غيرت از بروز جرم پيشگيري كنند.
وي با تاكيد بر اينكه بيكاري و فقر از مهمترين عوامل بروز جرم و جنايت است، افزود: مسئولان و دولتمردان بايد اقداماتي در زمينه رفع بيكاري در جامعه انجام دهند.
به گفته وي، ايجاد امنيت فكري و اقتصادي در جامعه به خصوص براي سرمايه گذاران يكي از راه هاي جذب و افزايش ماندگاري سرمايه گذاران است.
خبرنگار: سميه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
7360/6021

سرخط اخبار استان‌ها