۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۲
کد خبر: 82761442
T T
۰ نفر
پنجعلي: دولتي بودن بزرگترين مشكل فوتبال ايران است/بيرانوند بهترين بازيكن ليگ

تهران- ايرنا- 'محمد پنجعلي' كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس، گفت: دولتي بودن به باشگاه هاي بزرگ فوتبال ايران آسيب زده و بايد هرچه سريعتر فكري به حال اين مساله كرد.

كاپيتان اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشي ايرنا، در خصوص نيم فصل نخست ليگ برتر فوتبال، گفت: مسابقات خوبي در نيم فصل اول برگزار و خوشبختانه پرسپوليس هم با اقتدار قهرمان نيم فصل شد.
وي ادامه داد: پرسپوليس با وجود تغييرات زياد در اين فصل بهتر از سال گذشته عمل كرد و همه اينها را مديون «برانكو ايوانكوويچ» سرمربي تيم هستيم.
كاپيتان اسبق تيم فوتبال پرسپوليس، گفت: اصلي ترين دليل موفقيت پرسپوليس اين است كه تمام بازيكنان برانكو را دوست دارند و به او اعتماد كامل كرده اند و اين مساله در موفقيت هر تيمي بيشترين نقش را خواهد داشت.
وي در خصوص وضعيت تيم استقلال، اظهار كرد: استقلال با تغيير مربي شوك خوبي را تجربه كرد و توانسته روند رو به رشدي را طي كند.
«وينفرد شفر» تغييرات خوبي در استقلال ايجاد كرده اما هنوز شناخت خوبي روي بازيكنان ندارد.
پنجعلي در رابطه با مدعي اصلي قهرماني ليگ امسال، گفت: اكثر طرفداران فوتبال حتي هواداران استقلال در اين فصل، پرسپوليس را مدعي اصلي قهرماني مي دانند و انصافا هم لايق ترين تيم براي قهرماني پرسپوليس است.
وي در خصوص پديده ليگ امسال، گفت: «علي عليپور» شايد چند فصلي است براي پرسپوليس به ميدان مي رود اما او امسال پديده واقعي ليگ ما به حساب مي آيد. در خصوص بهترين بازيكن هم «عليرضا بيرانوند» را انتخاب مي كنم و مطمئن باشيد كي روش هم بي دليل به او اعتماد نكرده است.
پيشكسوت باشگاه پرسپوليس در خصوص حواشي بيرانوند طي ماه هاي گذشته، اظهار كرد: اين مساله به خاطر كم تجربه بودن او است، اما انصافا از نظر عملكرد فني در 10 سال اخير فوتبال ايران دروازه باني مانند او نديده است. اميدوارم اين بازيكن كه بسيار خوش قلب و ساده است ديگر اسير حواشي نشود.
پنجعلي در رابطه با عملكرد سپاهان، گفت: تيم هاي پرهوادار هميشه با حاشيه روبه رو هستند و متاسفانه سپاهان در برخي روزها نتوانست حواشي خود را كنترل كند و اين مساله به آنها آسيب زد.
وي افزود: يكي ديگر از دلايل افت تيم هايي چون سپاهان، ذوب آهن و تراكتورسازي و حتي استقلال دولتي بودن باشگاه ها است و مطمئن باشيد اگر اين تيم ها خصوص بود شرايط مديريت آنها كاملا متفاوت و هواداران نيز همدل تر بودند.
پنجعلي، افزود: بزرگترين مشكل ايران در سال هاي اخير دولتي بودن فوتبال است و تا روزي كه خصوصي نشويم شاهد پيشرفت هم نخواهيم بود.
تيم فوتبال پرسپوليس با 36 امتياز توانست در پايان نيم فصل نخست ليگ برتر فوتبال در جايگاه اول ليگ قرار گيرد و پارس جنوبي جم و فولاد خوزستان در جايگاه دوم و سوم قرار دارند.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي: ٩١١٨**1368
خبرنگار: سيد جواد بشيري** انتشار: خيراله شفيعي

سرخط اخبار ورزش