۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82759752
T T
۰ نفر
مشاور وزير اوقاف الجزاير: اتحاد مسلمانان باعث عقب نشيني ترامپ مي شود

الجزيره-ايرنا-«يوسف مشريه » مشاور وزير اوقاف الجزاير با بيان اينكه دشمنان سعي در ايجاد تفرقه ميان مسلمانان دارند، گفت: مسلمانان با اتحاد مي توانند رئيس جمهوري آمريكا را ناچار به عقب نشيني از مواضعش در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي كنند.

يوسف مشريه امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: اقدام اخير رئيس جمهوري آمريكا در مورد قدس با يكصدمين سال صدور بيانيه بالفور همزمان شده است و اين مساله نشان مي دهد كه جسارت آن ها افزايش يافته، زيرا وقتي مي بينند مسلمانان با هم متحد نيستند، آن ها جسورتر مي شوند.
دبير كل سابق انجمن علماي منطقه ساحل آفريقا با بيان اين كه دشمنان پيوسته سعي در ايجاد درگيري و تفرقه ميان مسلمانان دارند، افزود: دشمنان باعث ايجاد درگيري هاي داخلي در كشورهاي اسلامي هستند و دستگاه هاي اطلاعاتي آن ها پيوسته سعي در تفرقه افكني ميان مسلمانان دارند.
مشاور وزير اوقاف الجزاير اضافه كرد: القاعده و داعش ساخته و پرداخته دستگاه هاي اطلاعاتي دشمنان امت اسلامي است و آن ها براي رسيدن به اهداف خود سعي مي كنند اينگونه گروه ها را به وجود آورند و ميان شيعه و سني اختلاف بيندازند تا از اين راه به اهداف خود برسند.
وي افزود: بايد جبهه داخلي در جهان اسلام را از طنجه در مغرب تا جاكارتا در اندونزي، تقويت كرد؛ همه بايد براي كمك به فلسطين و قدس وارد عمل شوند؛ علما، دانشگاهيان، اهالي رسانه، نويسندگان، سياستمداران و همه اقشار مردم بايد با قاطعيت اين اقدام را محكوم كنند تا دشمنان متوجه شوند مسلمانان تا چه حدي در خصوص مساله فلسطين و قدس حساسيت دارند و اين اقدام آن ها بدون بها نخواهد بود، با اين اقدام مي توان باعث شد آمريكا عقب نشيني كند و كشورهاي ديگر همسو با ايالات متحده به فكر به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي نيفتند.
مشريه در ادامه گفت: يكي ديگر از مهم ترين راه هاي مقابله با رژيم صهيونيستي و حاميانش، تقويت جريان مقاومت است.
وي افزود: ما تجربه هاي بسيار خوبي در جهان اسلام درخصوص مقاومت داريم، به عنوان مثال مردم الجزاير با مقاومت در مقابل اشغالگران فرانسوي توانستند آن ها را از كشور خود بيرون كنند، مقاومت راه حلي است كه همه آزادگان جهان از آن حمايت مي كنند و باعث مي شود صهيونيست ها تسليم شوند.
مشريه همچنين در خصوص موضع گيري اتحاديه عرب و اثر گذاري اين اتحاديه نيز گفت: اقدام اخير ترامپ بسيار خطرناك است، اما اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي هنوز موضع گيري قدرتمندي در اين خصوص نداشته اند.
وي تاكيد كرد: همه بايد از قيام و انتفاضه سوم فلسطين حمايت كنند، با اتحاد مردم و به راه افتادن انتفاضه سوم، ترامپ ناچار به عقب نشيني از موضع خود مي شود.
مشاور وزير اوقاف الجزاير در پايان گفت: مسجد الاقصي قبله نخست مسلمانان جهان است و اين براي همه مسلمانان جهان اهميت زيادي دارد و اكنون فرصتي است براي اتحاد همه مسلمانان تا توطئه هاي دشمنان را خنثي كنند.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا چهارشنبه گذشته در سخناني در كاخ سفيد با بيان اينكه قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد، گفت: از وزارت خارجه مي خواهم كه آماده شود تا انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس را آغاز كند.
شهر قدس كه مسجدالاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفك فلسطين بوده و يكي از مهمترين اماكن سه گانه مقدس اسلامي به شمار مي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد و اقدام آمريكا در به رسميت شناختن اين شهر به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه هاي بين المللي است.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاكيد كرد كه «هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با قدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اينكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند».
خاورم **2041**1275
خبرنگار: سيد شاهپور حسيني* انتشار دهنده: مجيد جعفري

سرخط اخبار جهان