۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۳
کد خبر: 82759045
T T
۰ نفر
رییس كل دادگستری استان تهران: عملكرد 4ساله دادگستری و دادستانی پردیس مثبت است

پردیس- ایرنا- رییس كل دادگستری استان تهران گفت: ارزیابی مثبتی از عملكرد 4 ساله دادگستری، دادستانی، دادسرای عمومی و انقلاب پردیس داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین اسماعیلی عصر یكشنبه در آئین تكریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان پردیس افزود: شهر پردیس در جوار تهران موقعیت استراتژیك و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و جاذبه های محیطی، آینده ای رو به رشد دارد.
وی اظهار كرد: این ویژگی‌ها سبب شده است تا برخی به دنبال تخریب منابع طبیعی و كشاورزی منطقه بوده و ثروت باد آورده‌ای را تحصیل كنند.
رییس كل دادگستری استان تهران گفت: فرمایشات امیرالمومنین به مالك اشتر را سر لوحه امور خود قرار بدهیم، مسئولان دوست و رفیق و آشنا دارند و در بین این آشنایان نخاله‌هایی فرصت طلب هستند، مراقب این نخاله‌ها باشید، مسئولین این شهرستان زمین‌های این منطقه را برای اقوام و بستگان خود منطقه ممنوعه اعلام كنند.
اسماعیلی تاكید كرد: دادسرا خط مقدم مبارزه با فساد است، پیشگیری و مقابله با افراد سود جو را سر لوحه امور خود قرار دهید.
حیدر فتاحی دادستان سابق پردیس نیز دراین مراسم گفت: طی دوران خدمت خود بارها مواجه با مفسدینی بودم كه با اهمال برخی از مدیران بی كفایت مبادرت به تصرف اراضی ملی در مساحت هكتار كرده بودند و در كمال گستاخی اراضی را قطعه بندی كرده و فروخته و سودهای میلیاردی به جیب زده بودند.
وی افزود: مفسدین یقه سفیدی كه وام‌های كلانی را از بانك‌ها گرفتند، به جای صرف پول برای تولید و اشتغال، در زمینه مسكن سرمایه گذاری كردند و اراضی كشاورزی را تغییر كاربری داده و ویلاهای میلیاردی ساختند، مسیر رودخانه را كه جزو انفال و بیت المال است با ساخت و ساز غیر مجاز عوض كرده بودند.
فتاحی افزود: از عمده دلایل فساد اقتصادی اهمال برخی مدیران در بحث زمین خواری است، در حوزه شهرستان میلیون‌ها هكتار زمین بدون سند داریم كه با رصد دادستانی سه میلیون و 861 هزار و 550 مترمربع از اراضی را شناسایی و سند را به نام دولت زدیم.
وی گفت: 45 هزار و 141 متر مربع بستر رودخانه، 336 هزار و 116 مترمربع از اراضی متعلق به مسكن مهر مربوط به شركت عمران، 39 هزار متر مربع زمین تصرف شده توسط آقازاده ها و 75 هزار و 684 متر مربع از اراضی متعلق به اداره راه و شهر سازی و 70 هزار و 825 متر مربع از اراضی داخل در پاركهای سرخه حصار و خجیر در مدت 4 سال گذشته آزاد سازی شد.
امام جمعه پردیس نیز در این آئین گفت: هرگاه حوزه قضایی عملكرد درستی داشته باشد مراجعات مردم به ما كمتر است و در طی این مدت، با وجود گستردگی كار هر سال تنها یك یا دو مورد مراجعه داشتم، دادگستری این شهرستان از سال 90 كار را شروع كردند و دوران خدمت درخشان و پرباری داشتند.
فرماندار شهرستان پردیس نیز در این مراسم با تقدیر از عملكرد دادستانی و دادگستری شهرستان پردیس گفت: این عزیزان هم قسم برای استیفای حقوق مردم بودند، مردم ایران سال 57 انقلاب كردند، هدف اصلی برقراری عدل و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان بود، این مسیر ادامه دارد و همچنان بر همین مبنا پایدار و استوار حركت می كنند، پایداری و پایبندی مردم به دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضامن بقا و استمرار آن خواهد بود.
مرتضی حیدری اظهار كرد: رئیس دادگستری و دادستان شهرستان پردیس در دوران خدمت صادقانه خود خدمات ارزنده ای داشتند.
فرماندار پردیس تصریح كرد: نخاله ها همه جا هستند و باعث بدنامی مردم می‎شوند، در تهران دزدی های هزاران میلیاردی را شاهد هستیم اما به این معنا نیست كه كل سیستم و همه مردم مشكل داشته باشند، توصیه می كنم دستگاه قضا جدی‌تر از گذشته وارد عرصه بشود و مفسدین را به سزای عمل خود برساند.
وی افزود: اعضای شورای تامین در شهرستان بدون همكاری با هم كاری از پیش نمی برند، دوستان ما در دستگاه قضا با پایبندی به مقررات با ما همراهی و همكاری كردند و آمار آقای فتاحی، در حوزه زمین خواری كه از مفسده های اصلی شهرستان پردیس است، نشانگر بیشترین مبارزه صورت گرفته در این حوزه است، خوشبختانه زیر بنای خوبی برای توسعه این شهرستان پایه ریزی شده است.
آئین تكریم و معارفه دادستان عمومی و رئیس دادگستری شهرستان پردیس، با حضور رئیس كل دادگستری استان تهران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم ذوالفقار حسینی به عنوان رییس دادگستری و علیرضا آقاجری به عنوان دادستان شهرستان پردیس معرفی شدند.
پیش از این، فرید ضرغامی رئیس دادگستری و حیدر فتاحی دادستان شهرستان پردیس بودند.
انتشار: محمد آجورلو
تهرام//1348

سرخط اخبار جامعه