۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82758801
T T
۰ نفر

اطلس اجتماعي خراسان شمالي تهيه مي شود

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82758801
اطلس اجتماعي خراسان شمالي تهيه مي شود

بجنورد- ايرنا-معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالي از تهيه اطلس اجتماعي استان تا 6 ماه آينده خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري: مهرداد ابراهيمي در كارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي استان اظهار داشت: در اين اطلس موضوع‌هاي گسترده‌اي شامل جمعيت، اقتصاد، آموزش، بهداشت و درمان، بحث‌هاي زيرساختي، آسيب‌هاي اجتماعي، موضوعات مربوط به زنان مانند اشتغال، سواد و ساير موارد گنجانده شده است.
وي افزود: براي تهيه اين اطلس اميدواريم با كمك دادگستري و اساتيد دانشگاه ها بتوانيم تا 6 ماه آينده اين طرح را به اتمام برسانيم و اين در حالي است كه براي تهيه اين اطلس در 8 استان ديگر اعتباري بالغ بر 200 تا 350 ميليون تومان پيش بيني شده اما، براي اين استان اعتبار 300 ميليون تومان در نظر گرفته شده است.
ابراهيمي تصريح كرد: بزودي براي تهيه اين اطلس فراخوان گذاشته شده تا تيم هاي قوي براي انجام اين كار اعلام آمادگي كنند.
وي خاطرنشان كرد: اين اطلس اين امكان را به ما مي‌دهد كه ارتباطي را كه دستگاه‌هاي مختلف با آن برقرار مي‌كنند، به‌صورت دوره‌اي گزارشي را براي ما ارسال كنند و از سوي ما مورد بحث و بررسي قرار بگيرد.

** پيش بيني اعتبار700 ميليون توماني براي تئاتررضوي
وي در بخش ديگر سخنان خود به موضوع برگزاري جشنواره ملي تئاتر رضوي به ميزباني خراسان شمالي اشاره كرد و گفت: با توجه به استقبال خوب مردم استان از برگزاري اين جشنواره،افزايش هنرجويان تئاتر و كسب رتبه هاي برتر در تئاتر رضوي موجب شده به رغم تقاضاهاي ساير استانها ميزباني اين جشنواره با خراسان شمالي باشد.
ابراهيمي با بيان اين كه بودجه پيش بيني شده براي برگزاري اين جشنواره 700 ميليون تومان است؛ گفت: اين رقم پس از تصويب در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تخصيص مي يابد كه 40 درصد آن از محل اعتبارات كارگروه تخصصي امور اجتماعي تامين خواهد شد.

** سوادرسانه اي اصل اساسي در جايگزيني دولت ها
وي با اشاره به موضوع سواد رسانه اي نيز اظهار كرد: هر كسي در رسانه از سواد و آگاهي بيشتري برخوردار باشد٬ آن رسانه وضعيت بهتري دارد.
جنگ رسانه‌اي اين روزها در صفحات روزنامه‌ها و فضاي مجازي نقش بسته و جنگي بدون خونريزي است كه مي‌تواند دولت‌ها را تغيير دهد و اين قدرت رسانه است.
ابراهيمي گفت: هدف از جنگ رسانه‌اي تاثيرگذاري بر عقايد مردم است و در رسانه‌هاي استاني هم بايد به اين نكته توجه داشت كه مجموعه افكار استاني، وضعيت ملي را تصوير كرده و مي‌سازد و از سوي ديگر رسانه‌ها بر ذائقه مردم هم تاثير مي‌گذارند و تاثير به‌بسزايي در فرهنگ و عقايد مردم دارند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالي در بخش پاياني سخنان خود و در دفاع از طرح دانش نامه فرهنگ و تمدن استان نيز اظهار داشت: انجام اين طرح ضمن اينكه كاري ماندگار براي اين استان خواهد بود قابليت به روز رساني هم دارد و مي توانيم هرگونه تغيير در آمار را نيز به سرعت اعمال كنيم بنابراين به سرانجام رساندن اين كار تخصصي در مدت 4 سال كاري بسيار ارزشمند است.
ابراهيمي خاطرنشان كرد:با توجه به اينكه طرح فوق در 11 استان ديگر اجرايي شده مي توانيد با برگزاري نشست هايي با اين استانها موارد آزمون و خطا را مشخص كرده و مورد بررسي قرار دهيد تا بهترين اقدامات بر روي اين طرح پياده سازي شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالي اظهار داشت:يكي از رسالت هاي اصلي ما معرفي و شناساندن خراسان شمالي در سطح كشور است لذا با تهيه اين طرح مي توانيم در اين امر موفق باشيم.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها