بهره مندي 460 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختياري با اجراي طرح انتقال آب بن - بروجن

شهركرد- ايرنا- نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: با اجراي طرح انتقال آب بن - بروجن 460 هزار نفر از جمعيت چهارمحال و بختياري از اين طرح بهره مند خواهند شد.

خديجه ربيعي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا بدون اشاره به ميزان پيشرفت فيزيكي طرح افزود: طرح انتقال آب بن - بروجن از نظر اجرا در سال جاري نسبت به سالهاي گذشته پيشرفت مطلوبي داشته است.
وي با تاكيد بر اينكه طرح انتقال آب بن - بروجن حدود 50 درصد از جمعيت چهارمحال و بختياري را پوشش مي دهد يادآور شد: قرار بود اين طرح در دولت گذشته به بهره برداري برسد، اما اين كار اجرايي نشد و انتظار است اين طرح به صورت جدي در دولت دوازدهم اجرا شود.
نماينده مردم شهرستان بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين طرح مورد تاكيد رئيس جمهوري وهيات دولت در سفر به چهارمحال و بختياري بوده است.
ربيعي افزود: ماهيت طرح انتقال آب بن - بروجن تامين آب شرب است و براي بهره برداري از آن بايد تلاش شبانه روزي انجام داد.
به گفته وي، يكي از مطالبات مردم اين شهرستان و استان تامين آب شرب است كه اين استان با كمبود جدي آب مواجه است.
ربيعي درباره ديدار خود با وزير نيرو گفت: در اين ديدار بر نگاه عادلانه بر تامين آب در كشور تاكيد شد كه وزارت نيرو براي طرحهاي انتقال بين حوضه اي بايد همه شاخصه ها را در نظر بگيرد.
وي تصريح كرد: طرح هاي انتقال آب بين حوضه اي در صورتي قابل توجيه است كه استان و حوضه مبداء، سيراب باشد و اين انتقال با اهداف تامين آب شرب صورت گيرد.
وي گفت: ميزان كمبود آب شهرستان بروجن هم اينك بيش از 32 ميليون مترمكعب است.
اجراي طرح ملي آب بن - بروجن به طول خط انتقال 112 كيلومتر در سال 91 به تصويب رسيد.
با بهره برداري از اين طرح مشكل آب 11 شهر و 13 روستاي چهارمحال و بختياري رفع مي شود.
خشكسالي هاي 9 سال متوالي اين استان و خشكيدن و كاهش دبي بسياري از منابع تامين آب آشاميدني در شهرها و روستاهاي استان موجب شده تا اين طرح ملي اجرايي شود.
اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري نيز در نخستين نشست خبري خود با اصحاب رسانه اعلام كرد: اين طرح با قوت ادامه دارد.
خبرنگار: محمود رئيسي**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
2097/6021

سرخط اخبار استان‌ها