۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸
کد خبر: 82751949
T T
۰ نفر
تاكيد نماينده مجلس بر خروج زندان مركزي تبريز از داخل شهر

تبريز- ايرنا - نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي بر خروج زندان مركزي تبريز از داخل شهر تاكيد كرد.

محمداسماعيل سعيدي روز دوشنبه در بازديد از زندان مركزي تبريز، از اجماع نظر نمايندگان حوزه انتخابيه تبريز، آذرشهر و اسكو و ساير نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي مبني بر حل مشكلات و معضلات زندان ها خبر داد و افزود: در اين زمينه انتقال زندان مركزي تبريز جزو اولويت ها است و در اين رابطه پيگيري هاي لازم به عمل مي آيد.
وي، لزوم ساخت زندان هاي جديد در خارج از شهر به ويژه زندان تبريز را ضروري دانست و اظهار كرد: پيگيري لازم در راستاي تسهيل فروش زمين فعلي زندان تبريز و ساخت زندان جديد در حال انجام است.
سعيدي با ابراز خرسندي از تلاش بي وقفه و دلسوزانه مسئولين اداره كل زندان هاي آذربايجان شرقي، از اقدام در حال اجرا و انجام شده قدرداني كرد و كار زندان باني و فعاليت در عرصه تاميني و تربيتي زندانيان را بسيار سخت و طاقت فرسا دانست.
به گزارش ايرنا، مديركل زندان هاي آذربايجان شرقي نيز در اين بازديد به مشكلات كمبود فضا و فرسوده بودن بافت زندان هاي تبريز و مراغه اشاره كرد و گفت: پيگيري ساخت زندان ها و انتقال زندان ها به خارج از شهر بايد از اولويت هاي استاني باشد و از طرفي موقعيت فعلي زندان تبريز زيبنده كلانشهر تبريز نيست.
خشايار جمشيدي، تسهيل در امر فروش زمين زندان مركزي تبريز و ساخت زندان هاي جديد تبريز و مراغه را خواستار شد.
وي به اجراي بسياري از برنامه هاي موثر در كاهش جمعيت كيفري، كاهش آسيب رفتار هاي پر خطر و فرهنگي و تربيتي در زندان ها اشاره كرد و فضاي فعلي را مانع به ثمر رسيدن و نيل به اهداف سازماني دانست.
مديركل زندان هاي آذربايجان شرقي استان از پيشرو بودن استان در فعاليت هاي فرهنگي به ويژه فعاليت هاي قرآني در ميان زندانيان خبر داد و گفت: با تامين امكانات و فضاي مناسب در حال گسترش طرح هستيم.
انتقال زندان تبريز به خارج از شهر از تصميم ها و بحث هاي چندين ساله اين كلانشهر است. مكان يابي ساختمان جديد زندان تبريز از حدود 18 سال قبل به انجام رسيده ولي عمليات ساخت آن از سال 1391 و با 15 سال تاخير شروع و به دليل كمبود اعتبار تاكنون حدود 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
خبرنگار: سيديحيي مرتضائي** انتشار: رستگار
3038/6183